img
Matematik Öğretmenlerinin Ders Kitabı Dışında Kaynak Kullanımları: Nedenler, Sonuçlar ve Çıkarımlar   
Yazarlar
Mehmet Fatih Özmantar
Gaziantep Üniversitesi, Türkiye
Mahmut Dapgın
Türkiye
Sevilay Çırak
Adıyaman Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Şükrü İLGÜN Doç. Dr. Şükrü İLGÜN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmada, matematik öğretmenlerinin ders kitabı dışında kaynak kullanım durumlarının belirlenmesi ve öğretmenleri kaynak kitap kullanımına iten nedenlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç kapsamında şekillenen çalışma tarama modelinde betimsel bir araştırma olarak desenlenmiştir. Çalışmaya 100 ortaokul matematik öğretmeni katılmıştır. Katılımcılara açık uçlu sorulardan oluşan bir anket uygulanmıştır. Anketten elde edilen veriler içerik analizine tabi tutularak çözümlenmiştir. Yapılan analizler sonucunda katılımcıların %80 gibi büyük bir çoğunluğunun ücretsiz olarak dağıtılan ders kitabı dışında kaynak kitap kullandıkları belirlenmiştir. Milli Eğitim Bakanlığının kaynak kitap kullanılmaması yönündeki düzenlemeleri, en azından çalışmamıza katılan öğretmenler özelinde, ders kitabı dışında kaynak kullanımını engelleyemediği tespit edilmiştir. Katılımcı öğretmenler kendilerini ekstra kaynak kullanmaya iten sebepler bulunduğunu; ders kitaplarının hem soru bakımından, hem konu anlatımı hem de öğrenci özelliğine uygunluk bakımından beklentilerini karşılamadığını belirtmişlerdir. Elde edilen bulgular ve ulaşılan sonuçlar, ders kitaplarının hazırlanması ve seçimi, ücretsiz dağıtımı, kitapların kullanımı ve süreçte öğretmenlerin ihtiyaç duyacağı destek ve kitapların kullanımıyla birlikte ortaya çıkan değişimin yönetimi konuları ekseninde tartışılmış ve bir takım önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Dergi ISSN 1303-0094
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 07-2017
Cilt No 16
Sayı 3
Sayfalar 741 / 758
Doi Numarası 10.21547/jss.322750
Makale Linki http://dergipark.gov.tr/doi/10.21547/jss.322750
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 7
Matematik Öğretmenlerinin Ders Kitabı Dışında Kaynak Kullanımları: Nedenler, Sonuçlar ve Çıkarımlar

Paylaş