img
Matematik Eğitimine Yönelik Geliştirilen Materyallerin Yeniden Değerlendirilmesinde Üniversite-Okul İşbirliği Açısından Mevcut Durumun Tespitine Yönelik Bir Çalışma   
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Serkan COŞTU
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Şükrü İLGÜN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışma matematik eğitimine yönelik olarak öğretmen adayları tarafından geliştirilen öğretim materyallerinin nasıl yeniden değerlendirildiğinin belirlenmesi amacıyla öğretim üyeleri, öğretmen, idareci ve öğretmen adayları ile yürütülmüştür. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (ÖTMG) dersi kapsamında öğretmen adayları tarafından hazırlanan öğretim materyallerinin yeniden değerlendirilme süreci ile ilgili olarak ortaya çıkan sonuç yapılan özel durum çalışması ile ortaya konmuştur. Çalışmaya 2 akademisyen, 1 idareci, 2 öğretmen ve 5 tane öğretmen adayı katılımcı olarak seçilmiştir. Araştırmada katılımcılara yönelik olarak hazırlanan yarı yapılandırılmış mülakatlardan elde edilen ses kayıtları çözümlenerek yazıya dökülmüştür. Mülakatlardan elde edilen verilerin analizinde nitel veri analizi yaklaşımlarından biri olan içerik analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular mülakat verilerinin analizi doğrultusunda ortaya çıkan tema, alt tema ve kodlar ile frekansların bulunduğu matrisler yardımıyla sunulmuştur. Araştırmanın sonucunda ÖTMG dersinde geliştirilen materyallerin yeniden değerlendirilmesi sürecinde ilk aşama olarak bu materyaller sergilendikten sonra bu materyallerin okullara gönderilmesi uygulamasında işlemeyen noktalar bulunmasına rağmen bu uygulamanın genel anlamda faydalı olduğu ve geliştirilen materyallerin öğretmenlerin materyal ihtiyacını karşılamak açısından bir potansiyel taşıdığı görülmüştür. Ancak üniversite-okul işbirliği olmadan gerçekleştirilen bu tür uygulamaların hedefine ulaşmadığı anlaşılmıştır. Bu doğrultuda ÖTMG dersinde geliştirilen materyallerin yeniden değerlendirilmesi açısından materyal sergi ve sempozyumları ile projelerinin desteklenmesi, ülkemize ait ulusal bir materyal kütüphanesi oluşturularak EBA gibi platformlarla bütünleştirilmesi önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi
Dergi ISSN 2148-8940
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2020
Cilt No 7
Sayı 3
Sayfalar 367 / 389
Doi Numarası 10.30900/kafkasegt.826264
Makale Linki https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1398295