img
İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel İspata Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi: Kars Örneklemi   
Yazarlar
Esra Altıntaş
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Şükrü İLGÜN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Mevcut araştırma kapsamında ilköğretim matematik öğretmenliği 1-2-3 ve 4. sınıflarında eğitim görmekte olan öğretmenadaylarının ispata yönelik görüşlerinin ortaya konması amaçlanmıştır. Araştırma, İlköğretim Matematik Öğretmenliği AnabilimDalı öğrencilerinin eğitimlerinin ispata yönelik görüşlerine bir katkısı olup olmadığı hakkında yorum yapabilme ve ispatyönteminin öğrencilerin gözünden yansımalarının ortaya konması bakımından önem taşımaktadır. Bu bağlamda araştırmanınproblem cümlesi ilköğretim matematik öğretmen adaylarının ispata yönelik görüşleri nelerdir? şeklindedir. Aaştırmakapsamında tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 143 öğretmen adayı oluşturmaktadır. İlköğretimmatematik öğretmenliği öğrencilerine Matematiksel İspata Yönelik Görüş Ölçeği (MİYGÖ) uygulanmış olup, 1., 2., 3. ve 4. sınıföğrencilerinin matematiksel ispat yöntemleriyle ilgili görüşler ölçeği puanları arasında fark olmadığı ve öğretmen adaylarınınispata yönelik görüşlerinin ortalamalarının boyutlar çerçevesinde “kararsızım” aralığında olduğu sonucuna ulaşılmıştır. .Öğretmen adaylarının Fayda ve Anlam boyutlarındaki maddeleri olumlu bir şekilde değerlendirdikleri, fakat Gereklilik, Özgüven,Problem Çözme ve İspat Arasındaki İlişki boyutlarında yer alan maddeleri negatif bir şekilde yorumladıkları görülmektedir. Tümalt boyutların sayısal anlamda birbirini tamamlamadığı ve tüm alt boyutların anlamsal çerçevede de birbirini tamamlamadığıgörülmektedir. Gereklilik, Fayda ve Anlam boyutlarının anlamlı, Özgüven ile Problem çözme ve ispat boyutlarının ise anlamlıolmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Anlam ve Fayda boyutları göz önüne alındığında 1.sınıfta okuyan öğrencilerin lehine anlamlı birfarkın ortaya çıktığı belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 05-2020
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1

Paylaş