img
İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN PROJE HAZIRLAMA SÜRECİYLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ   
Yazarlar
Esra Altıntaş
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Şükrü İLGÜN Doç. Dr. Şükrü İLGÜN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Araştırmanın amacı ilköğretim matematik öğretmenliğinde okuyan öğrencileri proje hazırlama süreciyle ilgili bilgilendirmek, onlara bu süreci yaşatarak uygulamalar yapmalarını sağlamak ve yapılan çalışmalar neticesinde öğrenci görüşleri doğrultusunda çalışmanın etkililiğini ortaya koymaktır. Bu bağlamda araştırmanın problem cümlesi "İlköğretim matematik öğretmenliği birinci sınıf öğrencilerinin matematikte yapılan proje çalışmalarına ilişkin görüşleri nelerdir?" şeklindedir. Araştırma, öğrencilerin proje hazırlık safhasını deneyimlemeleri ve bu sürece yönelik görüşlerinin belirlenmesi bakımından önem taşımaktadır. Mevcut araştırma kapsamında ilköğretim matematik öğretmenliği bölümünde okuyan kırkbir, birinci sınıf öğrencisiyle çalışılmıştır. Araştırmada nitel veri analizi yaklaşımlarından içerik analizi kullanılmıştır. Nitel araştırma desenlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından hazırlanmış olan ve üç açık uçlu sorudan oluşan bir görüş formu kullanılmıştır. Analiz edilen veriler kategorize edilerek temalara ayrılmıştır ve yüzde frekans değerleri verilerek tablolar halinde gösterilmiştir. Sonuç olarak öğrenciler, projelerle ilgili bilgilendirme sürecinin kendilerine sağladığı katkılar bakımından değerlendirdiklerinde çoğunlukla, akademik açıdan; projenin nasıl hazırlandığını öğrenmelerini ve deneyimlemelerini sağladığını, sosyal açıdan; eğlenceli ve etkili zaman geçirdiklerini, kişisel açıdan; matematiğe yönelik meraklarının arttığını ifade etmişlerdir. Projelerin değerlendirdiklerinde sağlayacağını, sosyal açıdan; matematikte ve hayatta projeler yapılabileceği, kişisel açıdan; matematiği sevdireceğini ifade etmişlerdir. Sürecin proje hazırlamaya yönelik düşüncelerine etkisi bakımından değerlendirdiklerinde ise çoğunlukla akademik açıdan; süreci öğrenmelerini sağladığı, sosyal açıdan; bütün olarak hareket etmeyi öğrenme, kişisel açıdan; matematiğe yönelik ilgiyi arttırdığını ifade etmişlerdir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic
Dergi ISSN 1308-2140
Dergi Tarandığı Indeksler MLA, ULAKBİM
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 12-2017
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1

Paylaş