img
8. Sınıf Öğrencilerinin Temel Geometri Konularındaki Başarıları   
Yazarlar
Esra Altıntaş
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Şükrü İLGÜN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Araştırmanın amacı 8. sınıf öğrencilerinin temel geometrikonularındaki başarılarını araştırmaktır. Bu sebeple de mevcutaraştırma öğrencilerin sınava olan hazırlıklarının ne seviyede olduğunuve aynı zamanda temel geometri konularında öğrencilerin başarıdurumunu araştırması bakımından önem taşımaktadır. Bu bağlamda daaraştırma özellikle öğretmenlerin gözlemlediği temel geometrikonularında öğrencilerin başarılarını ortaya koyacak olması bakımındanönem taşımaktadır. Araştırma kapsamında nitel araştırma desenlerindendurum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 8. sınıftaöğrenim görmekte olan 94 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilere temelgeometrik kavramları içeren 10 açık uçlu sorudan oluşan bir tanı testiuygulanmıştır. Soruların cevapları incelendiğinde, öğrencilerin eşüçgenler aynı zamanda benzer midir? sorusuna büyük oranda doğrucevap verdikleri, ancak özellikle geniş açılı bir üçgen çizme, ışın ile doğruparçasıarasındakifarkıaçıklama,küpünhacmininnasılhesaplanacağını ifade etme ve yarıçapı verilen bir çemberin çevresinihesaplama konusundaki sorularda doğru cevap veren öğrenci sayısınıntoplam öğrenci sayısının çeyreğinden bile az olduğu görülmektedir.Bununla birlikte, geniş açılı bir üçgen çizme ve ışın ile doğru parçasıarasındaki farkı açıklama sorularına verilen cevaplar tam doğruolmamakla birlikte kısmen doğru yapılma durumu oldukça yüksektir.Ayrıcayarıçapıverilenbirçemberinçevresinihesaplama,paralelkenardaki köşegen sayısı ve köşe noktalarının koordinatlarıverilen bir dörtgenin x eksenine göre yansıması sorularını öğrencilerinbüyük çoğunluğunun yanlış cevapladığı görülmektedir. Küpün hacminihesaplama, yarıçapı verilen çemberin çevresini hesaplama ve daireninalan formülünün ifade edilmesi sorularını ise boş bırakan öğrencilerinsayısı oldukça fazladır. Özellikle öğrencilerin ışın ile doğru parçası arasındaki farkı açıklama ve küpün hacmini hesaplama konularındaoldukça eksik oldukları ortaya çıkmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Turkish Studies
Dergi ISSN 1308-2140
Dergi Tarandığı Indeksler ULAKBİM
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2018
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş