img
ÖĞRETMENLERİN ÜSTÜN ZEKALIÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİNE YÖNELİK DÜŞÜNCE VE ÖNERİLERİ   
Yazarlar
Esra Altıntaş
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Şükrü İLGÜN Doç. Dr. Şükrü İLGÜN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Araştırmanın amacı öğretmenlerin Türkiye'deki üstün zekalı öğrencilerin eğitimi için yapılan çalışmalar hakkında neler bildiklerini ve üstün zekalı öğrencilerin eğitimine yönelik önerilerinin neler olduğunu ortaya koymaktır. Bu bağlamda araştırmanın problem cümlesini şöyle ifade edebiliriz: "Türkiye'de üstün zekalı öğrencilerin eğitimine yönelik olarak öğretmenlerin düşünceleri ve önerileri nelerdir?". Bu çalışma Türkiye'deki farklı branşlardan ortaokul ve lise öğretmenlerinin üstün zekalı öğrencilerin eğitimi için yapılan çalışmalar hakkında ne kadar bilgi sahibi olduklarının ve üstün zekalı öğrencilerin eğitimi için yapılması gereken şeyler hakkındaki önerilerini ortaya koyması bakımından önem taşımaktadır. Bu şekilde Türkiye'deki üstün zekalı öğrencilerin eğitimi için yapılan şeyler hakkında öğretmenlerin ne kadar bilgi sahibi olduklarını gözlemleme şansına sahip olacağız. Üstün zekalı öğrencilerin eğitim çevrelerini düzenlemek, eğitimsel ihtiyaçlarını karşılamak ve Türkiye'deki üstün zekalı öğrencilerin mevcut sorunlarını ortadan kaldırmak için öğretmenlerin görüşlerini almak önemlidir. Nitel veri analizi yaklaşımlarından içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ortaokul ve liselerde çalışmakta olan 300 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan bir görüş formu kullanılmıştır. "Ülkemizde üstün zekalı çocukların eğitimine yönelik neler yapılmaktadır?" ve "Ülkemizde üstün zekalı çocukların eğitimine yönelik neler yapılmasını önerirdiniz?" açık uçlu sorularına verilen cevaplar analiz edilmiştir. Sonuçta da öğretmenlerin üstün zekalı öğrencilerin eğitimine yönelik yapılan çalışmalar hakkındaki düşünceleri 14 kategori ve önerileri 9 kategori altında toplanmıştır. Sonuçlar yüzde ve frekans değerleri verilerek tablolaştırılmıştır
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Turkish Studies
Dergi ISSN 1468-3849
Dergi Tarandığı Indeksler MLA, ULAKBİM
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 10-2016
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 3

Paylaş