Yazarlar |
Başak Esmer Ateş
Türkiye |
Prof. Dr. Tazegül DEMİR ATALAY
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Öğrencilerin öz düzenleme becerilerine yönelik algılarıyla Türkçe ders başarıları arasındaki ilişkinin incelendiği bu araştırmada öğrencilerin öz düzenlemeye yönelik algılarının Türkçe dersi başarılarıyla nasıl bir ilişkide bulunduğunu tespit etmek amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini Kars ilindeki devlet ortaokullarında öğrenim gören 303 beş ve 290 sekizinci sınıf öğrencisi olmak üzere toplam 593 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada basit-tesadüfi örneklem tekniği kullanılmıştır. Araştırmada Aslan ve Gelişli (2015) tarafından hazırlanan “Algılanan öz düzenleme ölçeği” ile öğrencilerin sosyo-demografik özelliklerini tespit etmeye yönelik araştırmacıların kendisi tarafından alanyazın taranarak oluşturulan ölçek kullanılmıştır. Türkçe ders başarısını tespit etmek için okul müdürlüklerinden öğrencilerin dönem sonu not ortalamaları resmî evrak şeklinde alınmıştır. Veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Tanımlayıcı istatistik ve ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre hem beş hem sekizinci sınıf öğrencilerin öz düzenleme becerilerine yönelik algılarıyla Türkçe dersi başarısı arasında anlamlı pozitif yönde bir ilişki ortaya çıkmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Öğrenci,öğrenme becerileri,öz-düzenleme,Türkçe dersi |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ana Dili Egitimi Dergisi ADED |
Dergi ISSN | 2147-6020 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2023 |
Cilt No | 11 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 307 / 327 |
Doi Numarası | 10.16916/aded.1192918 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.16916/aded.1192918 |