img
PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMINA DEVAM EDENÖĞRENCİLERİN TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN ÇEŞİTLİDEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ   
Yazarlar
Prof. Dr. Tazegül DEMİR ATALAY
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Şule FIRAT DURDUKOCA
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Özellikle öğrencinin bilgi kaynağı olarak düşünülen öğretmenlerinteknolojiye, pedagojiye ve alan bilgisine hâkim olması, bilgi çağında artıkzaruret haline dönüşmüştür. Bu çalışmanın da amacı bu üç bileşeniprofesyonelce bir araya getiren “teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB)”açısından pedagojik formasyon eğitimi sertifika programına kayıtlı olanöğretmen adaylarının bilgi düzeylerini çeşitli değişkenlere göre incelemektir.AraĢtırma betimsel bir çalışma olup tarama modeli kullanılarakyürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu Doğu Anadolu Bölgesi’ndekibir üniversitenin pedagojik formasyon eğitimi sertifika programına devameden ve araştırma gönüllü olarak katılmak isteyen 272 öğrenci (n=272)oluşturmaktadır. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen kişisel bilgilerformu ve Şahin (2011) tarafından geliştirilen Teknolojik Pedagojik ve AlanBilgisi (TPAB) Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda,katılımcı öğrencilerin; TPAB düzeylerinin genel olarak düşük olduğu,öğrencilerin cinsiyetlerine ve öğrenim gördükleri bölümlerine göre TPABdüzeyleri puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farkbulunmazken, kendilerine ait bilgisayarlarının olup olmama durumlarına,internete kolay erişim sağlama imkânlarının olup olmama durumuna,bilgisayar kullanım durumlarına ve mezun oldukları lise türüne göre anlamlıbir fark olduğu tespit edilmiştir
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 2147-0146
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 06-2018
Cilt No 7
Sayı 2
Sayfalar 1253 / 1275
Doi Numarası 10.7884/teke.4173