img
TÜRKÇE EĞİTİMİNDE DEDE KORKUT HİKAYELERİ NİN KARAKTER EĞİTİMİNDE KULLANIMI ÇALIŞMA YAPRAKLARI   
Yazarlar
Prof. Dr. Tazegül DEMİR ATALAY
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmada karakter eğitiminde kullanılmasının son derece etkiliolacağını düşündüğümüz ve çağdaş bir yaklaşımla çizgi film formatında da çocuklara ulaşılabilirliği sağlanmış Dede Korkut Hikayeleri'nin karakter eğitiminde kullanılmasına katkı sağlayacak çalışma yapraklarının oluşturulması amaçlanmıştır. Bununla birlikte Dede Korkut Hikayeleri'nin dil ve değer / karakter eğitiminde kullanımına yönelik bir seçki de ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırmada doküman incelemesi modeli kullanılarak örneklem alınmadan tüm evrene ulaşılmış ve İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi (4-8. Sınıflar) Öğretim Programı ve Kılavuzunda verilen değerlerden hareketle Türkçe öğretiminde Dede Korkut Hikayeleri'nin karakter eğitiminde kullanımına yönelik çalışma yaprakları tasarlanarak öğrencilere değer aktarımına katkı sunacak bir çalışma ortaya çıkarılmıştır. Araştırma sonucunda Dede Korkut Hikayeleri'nin karakter eğitiminde kullanılabilirliğinin oldukça faydalı ve zengin bir materyal kaynağı oluşturduğu ve Türkçe öğretiminde değer aktarımı ve öğretiminde çok zengin bir çalışma yaprağı veri tabanı oluşturulabileceği tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2016
Sayı 18
Sayfalar 363 / 394
Doi Numarası DOI:10.9775/kausbed.2016.019
Makale Linki http://www.kafkas.edu.tr/dosyalar/sobedergi/file/18/5.pdf