img
Türkçe Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Durumlarının Çeşitli Değişkenlerle İlişkisi   
Yazarlar
Prof. Dr. Tazegül DEMİR ATALAY
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmadaki amaç, Türkçe öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin (TPAB) ne seviyede olduğunu tespit etmek ve öğrencilerin teknolojik pedagojik alan bilgisi seviyelerinin çeşitli değişkenlerle arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma mevcut durumu ortaya koymak istediğinden nicel araştırma gerçekleştirilmiştir. Çalışma, 2015-2016 bahar yarıyılında Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesinin Türkçe eğitimi bölümünde 1., 2., 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören toplam 264 öğrenci ile yürütülmüştür. durumları değişkenine göre anlamlı bir farklılık ortaya çıkmıştır. Bu fark internete kolay erişebilen öğrenciler lehinedir. Öğretmen adaylarının alan bilgisinin annenin eğitim durumuna göre anlamlı farklılık oluşturduğu ve bu farkın da okuryazar değil ile ilkokul ve lise mezunları arasında okuryazar değil lehinde olduğu; ilkokul mezunu annelerle lise mezunu anneler arasında ilkokul mezunu anneler lehine olduğu; lise ve üniversite mezunu annelerde üniversite mezunu anneler lehine olduğu belirlenmiştir. Sınıf değişkeni teknolojik pedagojik alan bilgisi ölçeğine göre bütün alt boyutlarda anlamlı farklılığa neden olmuştur. Hemen hemen bütün alt boyutlarda bu fark 3 ve 4. sınıflar lehinedir. Baba eğitim durumu ve mezun olunan lise değişkenleri hiçbir alt boyutta anlamlı bir farklılığa neden olmamıştır
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı TURKISH STUDIES -International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 08-2016
Cilt No 11
Sayı 9
Sayfalar 247 / 266
Doi Numarası 10.7827/TurkishStudies.9465