img
Türkçe Öğretiminde Anlama Ve Zihinde Yeniden Yapılandırma   
Yazarlar
Prof. Dr. Tazegül DEMİR ATALAY
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Türkçe öğretimi insan yaşamı için son derece önemli iki alanı geliştirmeyi amaçlayan bir beceri dersidir. Bu alanlar anlama ve anlatmadır. Anlatmanın oluşabilmesi için öncelikle anlamanın oluşması gerekmektedir. Bu da kapsamlı bir süreci gerektirir. Bilgilerin duyu organlarıyla algılanmasıyla başlayan anlama süreci yeni alınan bilginin zihinde önceden var olan bilgilerle ilişkilendirilerek yeniden yapılandırılması ve uzun süreli belleğe depolanmasıyla son bulmaktadır. Bütün bu işlemlerin sağlıklı gerçekleştirilebilmesi anlamayı oluşturan temel dil becerilerinden dinleme ve okuma vasıtasıyla sağlanmakta ve bu becerilerin eğitimi de Türkçe derslerinde gerçekleştirilmektedir Çalışma kapsamında dinleme ve okuma becerileriyle anlama ve zihinden yeniden yapılandırma ilişkileri ele alınmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Türklük Bilimi Araştırmaları Dergisi
Dergi ISSN 1300-7874
Dergi Tarandığı Indeksler CSA, EBSCO, LLBA, MLA, ULAKBİM
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2010
Cilt No 15
Sayı 27
Sayfalar 201 / 223
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 5

Paylaş