Yazarlar (1) |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Türkçe öğretimi insan yaşamı için son derece önemli iki alanı geliştirmeyi amaçlayan bir beceri dersidir. Bu alanlar anlama ve anlatmadır. Anlatmanın oluşabilmesi için öncelikle anlamanın oluşması gerekmektedir. Bu da kapsamlı bir süreci gerektirir. Bilgilerin duyu organlarıyla algılanmasıyla başlayan anlama süreci yeni alınan bilginin zihinde önceden var olan bilgilerle ilişkilendirilerek yeniden yapılandırılması ve uzun süreli belleğe depolanmasıyla son bulmaktadır. Bütün bu işlemlerin sağlıklı gerçekleştirilebilmesi anlamayı oluşturan temel dil becerilerinden dinleme ve okuma vasıtasıyla sağlanmakta ve bu becerilerin eğitimi de Türkçe derslerinde gerçekleştirilmektedir Çalışma kapsamında dinleme ve okuma becerileriyle anlama ve zihinden yeniden yapılandırma ilişkileri ele alınmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Türklük Bilimi Araştırmaları Dergisi |
Dergi ISSN | 1300-7874 |
Dergi Tarandığı Indeksler | CSA, EBSCO, LLBA, MLA, ULAKBİM |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2010 |
Cilt No | 15 |
Sayı | 27 |
Sayfalar | 201 / 223 |