Yazarlar (1) |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmada, ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde dilbilgisi konularını öğrenirken sınıf ortamında kullandıkları öğrenmestratejilerinin neler olduğu belirlenerek bu stratejileri ne düzeydekullandıkları tespit edilmeye çalışılmıştır. Tarama modeline uygun olarakyapılan araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından hazırlanan öğrenmestratejileri anket formu ile toplanmış ve öğrencilere bire bir görüşme yoluile uygulanarak veriler elde edilmiştir. Araştırma verilerinin analizindefrekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma değerlerikullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, İlköğretim 8. sınıf öğrencilerininTürkçe dersinde dil bilgisi öğrenirken sınıf ortamında dikkat stratejilerini,zihinsel tekrar stratejilerini, gruplama stratejilerini, örtük ve açık tekrarstratejilerini, bellek destekleyici stratejileri, geri getirmeyi artırıcıstratejileri ve yürütücü biliş stratejilerini her zaman kullandıkları; bununyanında eklemleme, örgütleme ve güdüleme stratejilerini ara sıra |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ |
Dergi ISSN | 1308-9196 |
Dergi Tarandığı Indeksler | AKADEMİK DİZİN, ARAŞTIRMAX, EBSCOHOST, İSAM, RESEARCH BİBLE, TÜRK EĞİTİM İNDEKSİ |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2013 |
Sayı | 11 |
Sayfalar | 167 / 206 |