Yazarlar (2) |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kırıkkale Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Türkçe öğretiminde temel dil becerilerinden biri olankonuşma nın geliştirilmesi amaçlanır. Konuşma becerisinin geliştirilebilmesi için kişinin kendisini o konuda yetkin ve yeterli hissetmesi gerekir. Öğrencinin beceri düzeyine yönelik kaygıları varsa hem beceriyi geliştirme noktasında hem de eyleme dönüştürmede sıkıntı yaşayacaktır. Bu nedenle ortaokul öğrencilerinin konuşma kaygılarını belirlemek amacıyla bir ölçme aracına ihtiyaç duyulmuştur. Bu çalışmada ortaokul öğrencilerine yönelik olarak hazırlanmış konuşma kaygısı ölçeği nin geliştirilme sürecinin bütün aşamalarına yer verilmiştir. Araştırmanın verileri Ankara ili Yenimahalle ilçesinden random yolla on ortaokuldan seçilen 537 öğrenciden elde edilmiştir. Ölçme aracının geliştirilmesinde literatür tarama, madde oluşturma, içerik geçerliği (uzman görüşüne başvurma), ön deneme, son olarak da geçerlik ve güvenirlik hesaplama aşamaları izlenmiştir. Elde edilen verilerin istatistik hesaplamaları SPSS 15 Paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırmada 33 maddelik bir ölçek ortaya çıkarılmıştır. Faktör analizi sonucunda beş faktörlü bir yapı gösteren ölçeğin iç tutarlılığı için Cronbach Alpha katsayısı 0,716 olarak tespit edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences |
Dergi ISSN | 1301-3718 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TÜBİTAK ULAKBİM Sosyal Bilimler Veri Tabanı (SBVT) Educational Research Abstracts Online (ERA) Directory of Open Access Journals (DOAJ) ProQuest Political Science Journals ASOS Index EBSCO Host |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 03-2014 |
Cilt No | 1 |
Sayı | 47 |
Sayfalar | 103 / 124 |
Makale Linki | http://dergiler.ankara.edu.tr/detail.php?id=40&sayi_id=1917 |