Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Tolga SAKA
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Tufan İNALTEKİN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışma, Web of Science (WoS) veri tabanında yer alan araştırma sorgulamaya dayalı öğretim (ASDÖ) yaklaşımına yönelik son yirmi yıldaki akademik çalışmaların bibliyometrik analizini yapmayı amaçla-maktadır. Bu amaçla WoS veri tabanında indekslenen 264 ASDÖ çalışması bibliyometrik özellikleri açısın-dan incelenmiş ve VOSviewer programı kullanılarak ağ haritası ortaya çıkarılmıştır. ASDÖ çalışmaları, atıf, bibliyografik eşleştirme, ortak atıf, ortak yazarlılık ve birlikte bulunma yapıları bakımından doküman-lar, kaynaklar, yazarlar, kurumlar ve ülkelere göre analiz edilmiştir. Sonuçlar, “inquiry based learning (sorgulamaya dayalı öğrenme)”, “motivation (motivasyon)” ve “science education (fen bilimleri eğitimi)” terimlerinin en çok kullanılan anahtar kelimeler olduğunu göstermiştir. ASDÖ’ye ilişkin en çok atıf alan çalışmanın “Spronken-Smith ve Walker (2010)”, en aktif kaynağın “International Journal of Science Education” ve atıf sayısı en yüksek kaynağın ise “Studies in Higher Education” olduğunu göstermiştir. Ayrıca çalışmaların çoğunlukla İngiltere ve ABD'de yayınlandığı da görülmüştür. Yine çalışmaların 2013 yılın-dan sonra Türkiye, Finlandiya ve Almanya’da yoğunluk kazandığı ortaya çıkmıştır. Bu çalışmanın, ASDÖ konusunda çalışacak yeni araştırmacılar için, alandaki eğilimleri belirlemek ve konuyla ilgili mevcut araştırmaları karşılaştırmak için bir rehber olacağı düşünülmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | OPUS International Journal of Society Researches |
Dergi ISSN | 2528-9527 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 08-2021 |
Cilt No | 18 |
Sayı | 40 |
Sayfalar | 2408 / 2451 |
Doi Numarası | 10.26466/opus.865502 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 3 |