img
Investigation of Science Educators’ Life Skills Gaining Processes and Suggestions    
Yazarlar
Doç. Dr. Arzu KİRMAN BİLGİN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Nesli KALA
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Tufan İNALTEKİN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Sibel Er Nas
Trabzon Üniversitesi, Türkiye
Hava İpek Akbulut
Trabzon Üniversitesi, Türkiye
Tülay Şenel Çoruhlu
Trabzon Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Sündüs YERDELEN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Fen bilimleri dersi öğretim programının amaçlarından biri öğrencilere yaşam becerilerini kazandırmaktır. Öğretmenlerin, adaylık süreçlerinde bu becerilere yönelik mesleki bilgileri edinmeleri gerekmektedir. Bu mesleki bilgileri edinmelerinin yolu kendilerinin yaşam becerilerini kazanmalarından geçmektedir. Fen bilgisi öğretmen adaylarının bu becerilerle donanmalarında büyük rol ise fen eğitimcilerine düşmektedir. Fakat fen eğitimcilerinin fen bilgisi öğretmen adaylarına bu becerileri kazandırabilecek bir kılavuzlarının olmadığı görülmektedir. Bu durumun saptanmasından yola çıkılarak bu araştırmada, Fen Bilimlerinde Yaşam Becerileri Eğitimi Kılavuzunu tasarlayabilmek için fen eğitimcilerinin öğrenme ortamlarında yaşam becerilerini kazandırma adına yürüttükleri ders süreçlerinin ve önerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Özel durum yöntemi ile yürütülen araştırmaya ülkemizin her bölgesinden üçer fen eğitimcisi katılmıştır. Mülakatlar yoluyla elde edilen verilere içerik analizi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda fen eğitimcilerinin en fazla takım çalışması ve iletişim becerilerine, en az ise girişimcilik becerisine odaklandıkları saptanmıştır.
Anahtar Kelimeler
fen bilgisi,fen eğitimcileri,yaşam becerileri,öğretmen adayı,mesleki bilgi
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences
Dergi ISSN 2458-8342
Dergi Tarandığı Indeksler Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 12-2023
Cilt No 56
Sayı 1
Sayfalar 1 / 55
Doi Numarası 10.30964/auebfd.849092
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/auebfd/issue/73950/849092
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Investigation of Science Educators’ Life Skills Gaining Processes and Suggestions

Paylaş