img
Tasarım Temelli Öğrenme Uygulamalarının Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının STEM Anlayışlarını Geliştirmeye Etkisi   
Yazarlar
Hicran Arslanhan
Türkiye
Doç. Dr. Tufan İNALTEKİN Doç. Dr. Tufan İNALTEKİN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı, tasarım temelli öğrenme uygulamalarının fen bilimleri öğretmen adaylarının STEM anlayışlarını geliştirmeye etkisini incelemektir. Araştırma, tek grup ön test-son test ve izleme testi deneysel araştırma deseninden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini,2017-2018 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Kafkas Üniversitesi Dede Korkut Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı 3. sınıfta öğrenim gören 36 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın deneysel uygulaması, fen bilgisi öğretmen adaylarınınlisans programı “ÖzelÖğretim Yöntemleri-I” dersinde gruplar halinde tasarım problemlerinin çözümü üzerinde çalışmalarını içermektedir. Araştırmanın verileri “STEM Yetkinlik Algısı Ölçeği”, “STEM Alanları Bilgisi Değerlendirme Formu” ve“Görüşme Formu”ile toplanmıştır. Araştırmanın nicel verileri ön test, son test ve izleme testi olarak tekrarlı ölçümler yoluyla, nitel veriler ise sadece deneysel uygulama sonrasında elde edilmiştir. Araştırmanın nicel verileri ilişkili örneklemler için tek faktörlü ANOVAtesti kullanılarak analiz edilmiştir. Nitel veriler ise içerik analizi yoluyla çözümlenmiştir. Araştırmanın nicel verilerinden elde edilen bulgular, tasarım temelli öğrenme uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adaylarının STEM yetkinliklerini ve STEM alanları bilgi düzeylerini geliştirmede önemli etkiye sahip olduğunu göstermiştir. Nitel verilerden elde edilen bulgular ise tasarım temelli öğrenmenin öğretmen adaylarının STEM eğitimi, STEM kariyer beklentileri, beceri gelişimi ve öğrenci öğrenmesinde nasıl kullanılması gerektiğine ilişkin anlayışlarını geliştirmeye önemli etkileri olduğunu ortaya koymuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi (YYU Journal of Education Faculty)
Dergi ISSN 1305-2020
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 02-2020
Cilt No 17
Sayı 1
Sayfalar 231 / 265
Doi Numarası 10.33711/yyuefd.691585
Makale Linki http://efdergi.yyu.edu.tr/uploads/fbeabdyyuefd13112019y-1582222508.pdf