Yazarlar |
Doç. Dr. Tufan İNALTEKİN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Fatma Şahin
Marmara Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı, probleme dayalı öğrenme (PDÖ) yaklaşımının fen bilimleri öğretmen adaylarınınpedagojik alan bilgisi (PAB) gelişimlerine etkisini incelemektir. Araştırmada, öğretmen adaylarınınöğretim uyumu, program, öğrenciyi anlama, öğretim stratejileri ve temsilleri ile değerlendirme bilgisibağlamında PAB gelişimleri incelenmiştir. Araştırmada öntest – sontest kontrol gruplu deneyselaraştırma modeli kullanılmıştır. Bu araştırma, İstanbul ilindeki bir devlet üniversitesinin fen bilimleriöğretmenliği programı üçüncü sınıfında öğrenim gören 30’u deney, 30’u kontrol grubu olmak üzeretoplam 60 öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Deney grubunda öğretmen adayları PAB yapılarını PDÖ ilekontrol grubundakiler ise öğretmen adayı eğitimcisinin ders sunumları ve öğrenci çalışmalarıylabiçimlendirmişlerdir. Veriler Fen Öğretim Uyumu Testi ve Öğretim Temsil Formu kullanılaraktoplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları, PDÖyoluyla PAB yapılanmasını gerçekleştiren deney grubu öğretmen adaylarının, kontrol grubundakilerekıyasla PAB yapılarını daha fazla geliştirdiklerini ortaya koymuştur. Araştırmadan elde edilen bu sonuç,lisans dönemi fen bilimleri öğretmen adayı hazırlığında eğitimcilerin, PDÖ uygulamaları yoluyla alan vepedagoji derslerini harmanlamalarının, öğretmen adaylarının mesleki gelişimlerine önemli katkılarsağlayacağını göstermektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ege Eğitim Dergisi |
Dergi ISSN | 1307-4474 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 07-2019 |
Cilt No | 20 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 78 / 112 |
Doi Numarası | 10.12984/egeefd.398279 |