img
Probleme Dayalı Öğrenmenin Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Pedagojik Alan Bilgisi Gelişimlerine Etkisi    
Yazarlar
Doç. Dr. Tufan İNALTEKİN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Fatma Şahin
Marmara Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı, probleme dayalı öğrenme (PDÖ) yaklaşımının fen bilimleri öğretmen adaylarınınpedagojik alan bilgisi (PAB) gelişimlerine etkisini incelemektir. Araştırmada, öğretmen adaylarınınöğretim uyumu, program, öğrenciyi anlama, öğretim stratejileri ve temsilleri ile değerlendirme bilgisibağlamında PAB gelişimleri incelenmiştir. Araştırmada öntest – sontest kontrol gruplu deneyselaraştırma modeli kullanılmıştır. Bu araştırma, İstanbul ilindeki bir devlet üniversitesinin fen bilimleriöğretmenliği programı üçüncü sınıfında öğrenim gören 30’u deney, 30’u kontrol grubu olmak üzeretoplam 60 öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Deney grubunda öğretmen adayları PAB yapılarını PDÖ ilekontrol grubundakiler ise öğretmen adayı eğitimcisinin ders sunumları ve öğrenci çalışmalarıylabiçimlendirmişlerdir. Veriler Fen Öğretim Uyumu Testi ve Öğretim Temsil Formu kullanılaraktoplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları, PDÖyoluyla PAB yapılanmasını gerçekleştiren deney grubu öğretmen adaylarının, kontrol grubundakilerekıyasla PAB yapılarını daha fazla geliştirdiklerini ortaya koymuştur. Araştırmadan elde edilen bu sonuç,lisans dönemi fen bilimleri öğretmen adayı hazırlığında eğitimcilerin, PDÖ uygulamaları yoluyla alan vepedagoji derslerini harmanlamalarının, öğretmen adaylarının mesleki gelişimlerine önemli katkılarsağlayacağını göstermektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ege Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1307-4474
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2019
Cilt No 20
Sayı 1
Sayfalar 78 / 112
Doi Numarası 10.12984/egeefd.398279