img
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Öğrencilere Sosyal Katılım Becerisi Kazandırma Durumları   
Yazarlar
Doç. Dr. Tuğba SÖMEN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Ali Sinan Bilgili
Atatürk Üniversitesi, Türkiye
Özet
Sosyal Bilgiler dersine ait temel beceriler arasında yer alan veçalışmanın konusunu oluşturan sosyal katılım becerisinin, 6. Sınıf"Demokrasinin Serüveni" ünitesinde kazandırılması planlanmaktadır.Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin 6. sınıf öğrencilerine sosyal katılımbecerisi kazandırma durumlarının belirlenmesi amacıyla yapılan buçalışma nitel araştırmanın durum çalışması deseninde hazırlanmıştır.Araştırmanın çalışma gurubunu, ulaşılabilen, çalışmaya katılmayı kabuleden ve Kars il merkezindeki ortaokullarda görev yapan 10 Sosyal Bilgileröğretmeni oluşturmuştur. Çalışma grubundaki öğretmenlerden 4'ükadın, 6'sı erkektir. Çalışmanın amacına uygun olarak, öğretmenlerinkonu ile ilgili görüşlerinin alınması için görüşme tekniği kullanılmıştır.Veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından hazırlanan yarıyapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Hazırlanan formaracılığıyla öğrencilerin etkinliklere katılma, yapılan etkinliklerde tekbaşına çalışma, sivil toplum kuruluşlarına yardımcı olma, toplumsalsorunlarla ilgilenme, toplumsal konularda sorumluluk alma, toplumuilgilendiren konularda grup oluşturma, bir grupla işbirliği içinde çalışma,insan haklarına ve demokrasi ilkelerine saygı duyma becerisi edinmeleridurumu ile ilgili olarak öğretmenlere sorular yöneltilmiştir. Görüşmeyoluyla öğretmenlerden alınan cevaplar içerik analizine tabi tutularakbulgular elde edilmiştir. Çalışma sonucunda öğretmenlerin 6. sınıf SosyalBilgiler öğretmenlerinin, öğrencilere sosyal katılım becerisine ait tutum,davranış ve becerilerinin bir kısmını (yapılan etkinliklerde tek başınaçalışma, toplumsal konularda sorumluluk alma ve toplumu ilgilendirenkonularda grup oluşturma becerisi) yeterince kazandıramadıklarıdüşüncesinde oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlarışığında araştırmacılar tarafından konu ile ilgili önerilerdebulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Journal of Turkish Studies
Dergi ISSN 1308-2140
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2017
Cilt No 12
Sayı 33
Sayfalar 403 / 426
Doi Numarası 10.7827/TurkishStudies.12616
Makale Linki https://turkishstudies.net/turkishstudies?mod=makale_tr_ozet&makale_id=20989
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Öğrencilere Sosyal Katılım Becerisi Kazandırma Durumları

Paylaş