Yazarlar (2) |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
![]() Atatürk Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Sosyal Bilgiler dersine ait temel beceriler arasında yer alan veçalışmanın konusunu oluşturan sosyal katılım becerisinin, 6. Sınıf"Demokrasinin Serüveni" ünitesinde kazandırılması planlanmaktadır.Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin 6. sınıf öğrencilerine sosyal katılımbecerisi kazandırma durumlarının belirlenmesi amacıyla yapılan buçalışma nitel araştırmanın durum çalışması deseninde hazırlanmıştır.Araştırmanın çalışma gurubunu, ulaşılabilen, çalışmaya katılmayı kabuleden ve Kars il merkezindeki ortaokullarda görev yapan 10 Sosyal Bilgileröğretmeni oluşturmuştur. Çalışma grubundaki öğretmenlerden 4'ükadın, 6'sı erkektir. Çalışmanın amacına uygun olarak, öğretmenlerinkonu ile ilgili görüşlerinin alınması için görüşme tekniği kullanılmıştır.Veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından hazırlanan yarıyapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Hazırlanan formaracılığıyla öğrencilerin etkinliklere katılma, yapılan etkinliklerde tekbaşına çalışma, sivil toplum kuruluşlarına yardımcı olma, toplumsalsorunlarla ilgilenme, toplumsal konularda sorumluluk alma, toplumuilgilendiren konularda grup oluşturma, bir grupla işbirliği içinde çalışma,insan haklarına ve demokrasi ilkelerine saygı duyma becerisi edinmeleridurumu ile ilgili olarak öğretmenlere sorular yöneltilmiştir. Görüşmeyoluyla öğretmenlerden alınan cevaplar içerik analizine tabi tutularakbulgular elde edilmiştir. Çalışma sonucunda öğretmenlerin 6. sınıf SosyalBilgiler öğretmenlerinin, öğrencilere sosyal katılım becerisine ait tutum,davranış ve becerilerinin bir kısmını (yapılan etkinliklerde tek başınaçalışma, toplumsal konularda sorumluluk alma ve toplumu ilgilendirenkonularda grup oluşturma becerisi) yeterince kazandıramadıklarıdüşüncesinde oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlarışığında araştırmacılar tarafından konu ile ilgili önerilerdebulunulmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Journal of Turkish Studies |
Dergi ISSN | 1308-2140 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2017 |
Cilt No | 12 |
Sayı | 33 |
Sayfalar | 403 / 426 |
Doi Numarası | 10.7827/TurkishStudies.12616 |
Makale Linki | https://turkishstudies.net/turkishstudies?mod=makale_tr_ozet&makale_id=20989 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 1 |