Yazarlar |
Doç. Dr. Tuğba SÖMEN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Sosyal bilgiler dersi, çevresinde olup biten olaylara duyarlı, yaşanan problemlerin farkında olan ve onlara bir çözüm yolu üretebilen, sorumluluklarının bilincinde, iyi vatandaşlar yetiştirmeyi amaçlayan bir derstir. Bu amacı gerçekleştirebilmek için öğrencilerin farkındalıklarını geliştirecek kaynaklara yer verilmesi önemlidir. Bunlardan biri de güncel olaylardır. Sosyal bilgiler öğretiminde güncel olaylara yer verilmesi ile öğrenciler, çeşitli kaynaklardan edindikleri güncel olaylarla ilgili bilgileri arkadaşlarıyla tartışabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilirler. Güncel olayların öğretimi sırasında yapılabilecek etkinlikler ve kullanılacak materyallerin hazırlanmasında öğrencilerin aktif olarak rol alması gerekmektedir. Bilindiği üzere aktif katılım öğrenilenlerin kalıcılığını artırmada kilit rol üstlenmiştir. Öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrenecekleri bir öğretim ortamı, sosyal bilgiler dersinin amaçlarını gerçekleştirmesine yardımcı olacaktır. Bu çalışmada öğrencilerin aktif katılımıyla gerçekleştirilen, güncel olayların sosyal bilgiler dersinde kullanımı konusu ele alınmıştır. Çalışmada güncel olaylarla ilgili temel bilgilere, güncel olayların öğretim sürecinde kullanılmasının faydalarına, güncel olayların öğretiminde benimsenen yaklaşımlara, güncel olayların sosyal bilgilerde kullanımı esnasında uygulanabilecek etkinliklere ve kullanılabilecek materyallere ve son olarak da sosyal bilgilerde güncel olayların öğretimine yönelik geliştirilen etkinlik örneklerine yer verilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Diğer (Teknik, not, yorum, vaka takdimi, editöre mektup, özet, kitap krıtiği, araştırma notu, bilirkişi raporu ve benzeri) |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden makale |
Dergi Adı | Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1302-3241 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2020 |
Sayı | 41 |
Sayfalar | 431 / 447 |
Doi Numarası | 10.33418/ataunikkefd.803302 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.33418/ataunikkefd.803302 |