img
Dört ve Beş Yıldızlı Otel İşletmeleri Mutfak Şeflerinin Mutfak Teknolojilerinin Verimliliğe Kaliteye ve Müşteri Memnuniyetine Etkisine İlişkin Algıları   
Yazarlar
Kemal Birdir
Mersin Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Tuncay ÇANAKÇI
Erciyes Üniversitesi, Türkiye
Özet
Dört ve beş yıldızlı otel işletmeleri mutfak şeflerinin, mutfak teknolojilerinin verimliliğe, kaliteye ve müşteri memnuniyetine ilişkin algılarını incelemek amacıyla yapılan bu araştırma 2012 yılı, Mayıs ve Haziran aylarında gerçekleştirilmiştir. Konuyla ilgili literatürden faydalanılarak oluşturulmuş anket, 650 dört ve beş yıldızlı otele gönderilmiştir. Araştırmaya Türkiye genelinde faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı 161 otelin mutfak şefleri katılmıştır. Araştırmaya katılan mutfak şeflerinin yaklaşık %70i mutfaklarında yeni teknoloji ekipman kullandıklarını belirtmişlerdir. Çalışmada, mutfak şeflerinin yeni ekipmanlarda en önem verdikleri özelliğin, ekipmanın yetkili servis ağının yaygın olması olduğu görülmektedir. Alınacak yeni ekipmanın enerji tüketimi de mutfak şefleri tarafından önemsenen diğer bir konu olmuştur. Mutfak şefleri, yeni ekipmanların müşteri memnuniyetine etkisinin olup olmadığına dair kesin bir fikir belirtmemişlerdir. Araştırma sonuçlarına göre, yeni teknoloji mutfak ekipmanlarının, verimliliğe, kaliteye ve müşteri memnuniyetine doğrudan veya dolaylı olarak etki ettiği söylenebilir. Mutfak şeflerinin bu konunun araştırılmasını teşvik eder nitelikteki beyanları konuyla ilgili daha kapsamlı çalışmaların yapılması gerekliliğini ortaya koymuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Journal of Tourism and Gastronomy Studies
Dergi Tarandığı Indeksler İnternational Scientific İndex
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2014
Cilt No 1
Sayı 2
Sayfalar 3 / 12
Makale Linki http://www.jotags.org/Articles/2014_vol2_issue2/2014_vol2_issue2_article1.pdf
Atıf Sayıları
TRDizin 1

Paylaş