img
Muhasebe Eğitiminde Ölçme Ve Değerlendirme: Öğrencilerin Bakışı Üzerine Bir Araştırma   
Yazarlar
Hüseyin Ali Kutlu
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Seyhan ÖZTÜRK
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Tuncer YILMAZ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Bekir Gerekan
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Türkiye
Özet
Muhasebe eğitiminde kullanılan ölçme-değerlendirme yöntemleri bazen eleştirilere neden olabilmektedir. Yazılı sınavların tek başına sağlıklı bir ölçme-değerlendirme için yetersiz kaldığı yönünde görüşler öne sürülmektedir. Bu çerçevede hangi ölçme-değerlendirme yöntemlerinin uygulanması gerektiği konusuna öğrencilerin bakışı büyük önem arz etmektedir. Bu çalışma, öğrencilerin muhasebe derslerinin işlenişine ve muhasebe eğitiminde genelde uygulanan ölçme-değerlendirme yöntemlerine dair görüşlerini tespit etme amacına yöneliktir. Anket, Kafkas Üniversitesinde okuyan ve muhasebe dersi alan lisans ve ön lisans öğrencilerine uygulanmıştır. 317 anketten elde edilen veriler SPSS 18.0 programı yardımıyla analiz edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Muhasebe ve Finansman Dergisi
Dergi ISSN 2146-3042
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2017
Sayı 74
Sayfalar 15 / 35
Makale Linki http://journal.mufad.org.tr/index.php?option=com_contentview=articleid=8953A2017-04-06-11-17-45catid=9563Asayi-74-nisan-2017Itemid=55lang=tr
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 5

Paylaş