img
Comparison of Physics Concepts in Primary School Science Books Prepared According to 2013 and 2018 Curriculum; Investigation of the Compatibility of the Data with the High School Entrance Exam Questions and the Curriculum of the Faculty of Education    
Yazarlar
Murat Karaca
Türkiye
Doç. Dr. Uğur AKBABA
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bilim ve bilim eğitimi, her çağda insanlık tarihinde önemli bir görüngü olmuştur. Tarih boyunca her gelişmiş milletin bilime ve eğitimine önem verdiği görülmektedir. Bilimin bu belirleyici ve şekillendirici rolü kapsamında, Fen bilimleri ve fen bilimlerinin eğitimi toplumların gelişmişliğine doğrudan etki eden etmenlerdir. Bu çalışmanın amacı, 2013 ve 2018 fen eğitimi öğretim programlarına göre hazırlanan 5. 6. 7. ve 8. sınıf fen ders kitaplarını fizik kavramları açısından karşılaştırmak ve değişimin günümüz koşulları ve merkezi sınavlara uygunluğunu araştırmaktır. Bu değişikliklerin 2018 yılında yürürlüğe giren ve eğitim fakültelerinde uygulanan fen eğitimi müfredatına uygunluğunun incelenmesidir. Çalışmada doküman analizi ve literatür tarama yöntemleri kullanılmıştır. 2018 fen öğretim programına göre hazırlanan 5. 6. ve 7. sınıf fen bilimleri kitaplarında fizik kavramı sayılarının sırasıyla %67.85, %14.53 ve %6.14 azaldığı belirlenmiştir. 8. sınıf düzeyindeki fizik kavramlarının sayısı %64.66 artmıştır. Bu değişiklikler, liseye geçiş sınavlarında sorulan sorularla uyumludur. Eğitim fakültelerinde uygulanan fen bilgisi öğretim müfredatı ile 2018 fen bilgisi öğretim programı arasında ciddi bir uyumsuzluk olduğu görünmektedir.
Anahtar Kelimeler
Fen,fen müfredatları,fizik kavramları,geçiş sınavları soruları,eğitim fakülteleri müfredatı
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Abant Izzet Baysal Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi
Dergi ISSN 1303-0493
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 03-2023
Sayı 1
Sayfalar 397 / 426
Doi Numarası 10.17240/aibuefd.2023..-868924
Makale Linki http://dx.doi.org/10.17240/aibuefd.2023..-868924