img
Türk Tarihinde Fen Eğitimi Uygulamaları ve Köy Enstitülerinde Fen Eğitimi    
Yazarlar
Murat Karaca
Türkiye
Doç. Dr. Uğur AKBABA
Türkiye
Özet
Bu çalışmada, Türk tarihinde fen eğitim uygulamaları ana hatları ile incelenmiştir. Erken Türk tarihinden itibaren günümüze kadar çok ciddi ve detaylı fen eğitim ve öğretimi uygulamaları gözlenmiştir. Bunun yanında pozitif bilimlerin ihmal edildiği dönemlerin olduğu da görülmüştür. Pozitif bilimlerde yaşanan bu aksamalara paralel olarak Türk devletleri de zayıflamış ve durağanlaşmıştır. Meşrutiyet döneminde başlayan bilginin geleneksellikten kurtarılıp bilimselleştirilmesi süreci Cumhuriyet ile gelişerek sürmüştür. Genç Cumhuriyet’in ciddi eğitim reformları yaptığı, fen eğitimi ve öğretimine özel ilgi gösterdiği aşikârdır. Bu bağlamda tarihsel kayıtların günümüz eğitim-öğretim programlarına ışık tutacağı düşüncesiyle tarihsel bir inceleme yapılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Fen,fen eğitimi,köy enstitüleri,Türk tarihinde fen eğitimi
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Abant Izzet Baysal Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi
Dergi ISSN 1303-0493
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2022
Cilt No 22
Sayı 4
Sayfalar 1582 / 1606
Doi Numarası 10.17240/aibuefd.2022.22.74506-834863
Makale Linki http://dx.doi.org/10.17240/aibuefd.2022.22.74506-834863
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Türk Tarihinde Fen Eğitimi Uygulamaları ve Köy Enstitülerinde Fen Eğitimi

Paylaş