| Yazarlar (2) |
|
İçişleri Bakanlığı, Türkiye |
Doç. Dr. Uğur AKBABA
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Bu çalışmada, Türk tarihinde fen eğitim uygulamaları ana hatları ile incelenmiştir. Erken Türk tarihinden itibaren günümüze kadar çok ciddi ve detaylı fen eğitim ve öğretimi uygulamaları gözlenmiştir. Bunun yanında pozitif bilimlerin ihmal edildiği dönemlerin olduğu da görülmüştür. Pozitif bilimlerde yaşanan bu aksamalara paralel olarak Türk devletleri de zayıflamış ve durağanlaşmıştır. Meşrutiyet döneminde başlayan bilginin geleneksellikten kurtarılıp bilimselleştirilmesi süreci Cumhuriyet ile gelişerek sürmüştür. Genç Cumhuriyet’in ciddi eğitim reformları yaptığı, fen eğitimi ve öğretimine özel ilgi gösterdiği aşikârdır. Bu bağlamda tarihsel kayıtların günümüz eğitim-öğretim programlarına ışık tutacağı düşüncesiyle tarihsel bir inceleme yapılmıştır. |
| Anahtar Kelimeler |
| Fen | fen eğitimi | köy enstitüleri | Türk tarihinde fen eğitimi |
| Makale Türü |
|
| Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
| Dergi ISSN | 1303-0493 |
| Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
| Makale Dili | Türkçe |
| Basım Tarihi | 12-2022 |
| Cilt No | 22 |
| Sayı | 4 |
| Sayfalar | 1582 / 1606 |
| Doi Numarası | 10.17240/aibuefd.2022.22.74506-834863 |
| Makale Linki | http://dx.doi.org/10.17240/aibuefd.2022.22.74506-834863 |
| Atıf Sayıları | |
| TRDizin | 1 |