img
7. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi “Işık” Ünitesinde Bilgisayar Destekli Öğretim Yönteminin Öğrenci Başarısına Etkisinin İncelenmesi ve Yöntemle ile İlgili Öğrenci Görüşlerinin Belirlenmesi   
Yazarlar
Sedat Mor
Türkiye
Doç. Dr. Uğur AKBABA
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı, Fen ve Teknoloji Dersinde, Bilgisayar Destekli Öğretim Yöntemi(BDÖY) ile Geleneksel Öğretim Yönteminin (GÖY) öğrenci başarısına, bilgi kalıcılıkdüzeyine etkileri ve BDÖY ile ilgili öğrenci görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma 2013-2014 eğitim- öğretim yılı içerisinde bir devlet okulunun 7.sınıf öğrencileriyle yapılmıştır.Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak ‘Fen AkademikBaşarı Test’ kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrenci başarısı acısından son test vebilgi kalıcılık testi sonuçlarına göre Bilgisayar Destekli Öğretim Yöntemi Grubu(BDÖYG) lehine anlamlı fark görülmüştür. Öğrenci görüşleri incelendiğinde iseBilgisayar Destekli Öğretim yöntemine yönelik ‘öğrenmeyi kolaylaştırdı, eğlenceliydi gibiolumlu görüşlerin olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Dergi ISSN 2149-0643
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2018
Sayı 21
Sayfalar 135 / 160
Doi Numarası 10.9775/kausbed.2018.010
Makale Linki https://www.kafkas.edu.tr/sobedergi/TR/sayfa7869