Yazarlar |
Sedat Mor
Türkiye |
Doç. Dr. Uğur AKBABA
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı, Fen ve Teknoloji Dersinde, Bilgisayar Destekli Öğretim Yöntemi(BDÖY) ile Geleneksel Öğretim Yönteminin (GÖY) öğrenci başarısına, bilgi kalıcılıkdüzeyine etkileri ve BDÖY ile ilgili öğrenci görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma 2013-2014 eğitim- öğretim yılı içerisinde bir devlet okulunun 7.sınıf öğrencileriyle yapılmıştır.Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak ‘Fen AkademikBaşarı Test’ kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrenci başarısı acısından son test vebilgi kalıcılık testi sonuçlarına göre Bilgisayar Destekli Öğretim Yöntemi Grubu(BDÖYG) lehine anlamlı fark görülmüştür. Öğrenci görüşleri incelendiğinde iseBilgisayar Destekli Öğretim yöntemine yönelik ‘öğrenmeyi kolaylaştırdı, eğlenceliydi gibiolumlu görüşlerin olduğu belirlenmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
Dergi ISSN | 2149-0643 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2018 |
Sayı | 21 |
Sayfalar | 135 / 160 |
Doi Numarası | 10.9775/kausbed.2018.010 |
Makale Linki | https://www.kafkas.edu.tr/sobedergi/TR/sayfa7869 |