Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Ünal BASTABAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de bir devlet üniversitesinde sınıf eğitimi alanında öğrenim görmekte olan öğrencilerin, uzaktan eğitim sürecinde somut olmayan kültürel mirasın aktarımında önemli bir ders olan Geleneksel Türk El Sanatları dersinin etkililiğine ilişkin görüş ve tasvirlerini ortaya koymaktır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum deseni kullanılmıştır. İki aşamalı araştırmada, birinci aşamada; katılımcıların söz konusu derse ilişkin görüşleri, araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış, kod ve temalar oluşturularak analiz edilmiştir. Araştırmanın ikinci aşamasında ise katılımcılardan derse ilişkin uzaktan eğitim sürecini anlatan bir resim yapmaları istenmiştir. Katılımcıların birebir yapılan görüşmelerde sorulara verdikleri yanıtlar ile beraber yapılan resim çalışmaları araştırmanın daha da anlamlı hale gelmesini desteklemiştir. Katılımcıların sözle ifade edemediği duyguları resimler ile daha rahat ifade edebilmeleri sağlanmıştır. Böylelikle katılımcıların resimlerinde kullandıkları duygu ifadeleri esas alınarak pandeminin etkileri resimler üzerinden kod ve temalar oluşturularak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların çoğunluğunun Geleneksel Türk El Sanatları dersinin uzaktan öğretimine ilişkin olumsuz görüşe sahip olduğu çalışmanın bulguları ile ortaya çıkarılmıştır. Bunun yanı sıra öğrencilerin çoğunluğu tarafından dersin faydalı bulunduğu, fakat uzaktan eğitim sürecinde dersin dezavantajlı duruma düştüğü belirtilmiştir. Katılımcıların gelecekte Geleneksel Türk El Sanatları dersi gibi sanatsal derslerin etkililiği konusunda öğrenme ortamlarına yönelik görüşleri incelendiğinde, büyük çoğunluğunun olumsuz görüşlere sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | ESCI dergilerinde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Art and Interpretation |
Dergi ISSN | 2822-2865 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 03-2023 |
Cilt No | 41 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 41 / 50 |
Doi Numarası | 10.5152/AI.2023.22829 |
Makale Linki | https://art-ataunipress.org/en/determining-students-opinions-and-descriptions-on-distance-teaching-of-traditional-turkish-handicrafts-during-the-covid-19-pandemic-process-16768 |