img
PORTFOLYONUN ÖĞRENCILERIN SINAV KAYGILARI ÜZERINE ETKISI   
Yazarlar
Elvan İnce Aka
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Ezgi Güven Yıldırım
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Volkan GÖKSU
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Mustafa Aydoğdu
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Özet
Çalışmanın amacı 6.sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde sınav kaygılarının giderilmesinde portfolyonun etkisini araştırmaktır. Bu araştırmada deney ve kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Sınav kaygısı ölçeği her iki gruba da ön ve son test olarak verilmiştir. Ölçeğin güvenirlik değeri KR20= .77 olarak bulunmuştur. Ölçeğin geçerliliği için 5 alan uzmanından görüş alınmıştır. Ölçek 36 maddeden oluşmakta ve kendi içinde 5 farklı alt boyuta ayrılmaktadır. Verilerin analiz sonuçları deney grubu öğrencilerinin birtakım sınav kaygılarının kontrol grubu öğrencilerine göre giderildiğini göstermiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1301-9058
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2011
Cilt No 31
Sayı 1
Sayfalar 231 / 246
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş