Yazarlar |
Prof. Dr. Solmaz AYDIN BEYTUR
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Tazegül DEMİR ATALAY
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Volkan GÖKSU
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı, başarılı ve girişken ortaokul öğrencilerine imkân tanıyarak onlara ilgi ve yetenekleri doğrultusunda, kendi projelerini yapabilme ve tanıtabilme olanağı sağlamak ve öğrencilere sunulan bu fırsatın onların akademik öz-yeterliklerine ve akademik motivasyonlarına katkısını belirlemektir. Çalışmada, tek grup ön test-son test deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubunu Kars il merkezinde bulunan ortaokul öğrencilerinden çalışmaya katılmak isteyen 7. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. TÜBİTAK destekli bu çalışmanın il Milli Eğitim Müdürlüğü aracılığıyla tanıtımı sonrasında 42 öğrenci çalışmaya katılmıştır. Veri toplama aracı olarak, "Akademik ÖzYeterlik Ölçeği" ve "Akademik Motivasyon Ölçeği" kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda, öğrencilerin kendi yeteneklerine ve bulundukları okul ortamlarına yönelik güvenlerinde bir değişme meydana gelmediği belirlenmiştir. Öğrencilerin akademik motivasyon düzeylerine baktığımızda ise özdeşleşmiş dışsal motivasyon, içe yansıtılmış dışsal motivasyon ve motivasyonsuzluk düzeylerinde bir değişme meydana gelmediği tespit edilmiştir. Fakat proje çalışmasına katılan öğrencilerin, proje çalışmaları sonrasında içsel motivasyon düzeylerinde anlamlı bir artış olduğu görülmüştür. Bu durum öğretmenlerin, öğrencilerinin derse karşı içsel olarak motive olmuş bir şekilde katılmalarını sağlamaları için derslerinde proje çalışmaları yapabileceklerini göstermektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1308-7177 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2017 |
Cilt No | 6 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 676 / 688 |
Doi Numarası | 10.14686/buefad.302796 |
Makale Linki | http://dergipark.gov.tr/doi/10.14686/buefad.302796 |