img
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik EğitimiKongrelerindeki Fizik Eğitimi Çalışmalarının İçerikAnalizi1   
Yazarlar
Uygar Kanlı
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Çağlar Gülçiçek
Gazi Üniversitesi, Türkiye
 Volkan GÖKSU Volkan GÖKSU
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Nuray Önder Çelikkanlı
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Özlem Oktay
Türkiye
Funda Eraslan
Türkiye
Ali Eryılmaz
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye
Bilal Güneş
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışma; fizik eğitimindeki araştırma eğilimlerini belirlemek için, 1994-2012 yılları arasında Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongrelerinde tam metni basılan fizik eğitimi çalışmalarını içerik analizi yöntemi ile incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda; taranan 735 çalışmadan 282 çalışma, yazarların demografik özellikleri (sayısı, cinsiyeti, bağlı olduğu kurum vb.), genel çalışma temaları, çalışılan fizik konuları, araştırma yöntemleri, örnekleme yöntem ve sayıları, veri toplama araçları, çalışılan deneklerin eğitim seviyesi, kullanılan istatistiksel yöntemler ve kalıcılık testi ile eşdeğişken kullanılması bakımından kategorilere ayrılarak incelenmiştir. Çalışmanın fizik eğitimindeki eğilimleri ve örnekleri göstermesi açısından derinlemesine bir bakış açısı sağlayacağı düşünülmektedir. Ayrıca bu çalışma ile alanda benzer çalışmaların yapılması gerekliliği de vurgulanmaktadır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı GAZİ ÜNİVERSİTESİ GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Dergi ISSN 1301-9058
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 08-2014
Cilt No 34
Sayı 2
Sayfalar 127 / 153
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 21

Paylaş