Yazarlar |
Uygar Kanlı
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Çağlar Gülçiçek
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Volkan GÖKSU
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Nuray Önder Çelikkanlı
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Özlem Oktay
Türkiye |
Funda Eraslan
Türkiye |
Ali Eryılmaz
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye |
Bilal Güneş
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışma; fizik eğitimindeki araştırma eğilimlerini belirlemek için, 1994-2012 yılları arasında Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongrelerinde tam metni basılan fizik eğitimi çalışmalarını içerik analizi yöntemi ile incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda; taranan 735 çalışmadan 282 çalışma, yazarların demografik özellikleri (sayısı, cinsiyeti, bağlı olduğu kurum vb.), genel çalışma temaları, çalışılan fizik konuları, araştırma yöntemleri, örnekleme yöntem ve sayıları, veri toplama araçları, çalışılan deneklerin eğitim seviyesi, kullanılan istatistiksel yöntemler ve kalıcılık testi ile eşdeğişken kullanılması bakımından kategorilere ayrılarak incelenmiştir. Çalışmanın fizik eğitimindeki eğilimleri ve örnekleri göstermesi açısından derinlemesine bir bakış açısı sağlayacağı düşünülmektedir. Ayrıca bu çalışma ile alanda benzer çalışmaların yapılması gerekliliği de vurgulanmaktadır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | GAZİ ÜNİVERSİTESİ GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ |
Dergi ISSN | 1301-9058 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 08-2014 |
Cilt No | 34 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 127 / 153 |