| Yazarlar (4) |
|
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
|
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Volkan GÖKSU
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
|
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Bu çalışmanın amacı yapılandırmacı yaklaşıma dayalı öğretim yönteminin öğrencilerin akademik başarısı ve bilgilerin kalıcılığı üzerine olan etkisini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini 2007-2008 eğitim - öğretim yılı güz döneminde Gazi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda öğrenim gören 89 3. sınıf öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada yarı deneysel desen kullanılmıştır. Güvenirlik analizinde KR-20 hesaplaması kullanılmıştır. Testin geçerliliği için uzman görüşleri alınmıştır. Testin güvenirlik değeri KR-20 = .82 bulunmuştur. Araştırmanın sonucunda deney ve kontrol gruplarının ön test puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır (p= .189). Bununla birlikte deney ve kontrol gruplarının son test ve kalıcılık testi ortalama puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p= .000). |
| Anahtar Kelimeler |
| Makale Türü | Özgün Makale |
| Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | İlköğretim Online (elektronik) |
| Dergi ISSN | 1305-3515 Scopus Dergi |
| Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
| Makale Dili | Türkçe |
| Basım Tarihi | 01-2010 |
| Cilt No | 9 |
| Sayı | 1 |
| Sayfalar | 413 / 423 |