img
Yapılandırmacı Yaklaşımın Öğrencilerin Akademik Başarı veBilgilerinin Kalıcılığı Üzerine Etkisi   
Yazarlar
Mustafa Sarıkaya
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Ezgi Güven Yıldırım
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Volkan GÖKSU Doç. Dr. Volkan GÖKSU
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Elvan İnce Aka
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı yapılandırmacı yaklaşıma dayalı öğretim yönteminin öğrencilerin akademik başarısı ve bilgilerin kalıcılığı üzerine olan etkisini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini 2007-2008 eğitim - öğretim yılı güz döneminde Gazi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda öğrenim gören 89 3. sınıf öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada yarı deneysel desen kullanılmıştır. Güvenirlik analizinde KR-20 hesaplaması kullanılmıştır. Testin geçerliliği için uzman görüşleri alınmıştır. Testin güvenirlik değeri KR-20 = .82 bulunmuştur. Araştırmanın sonucunda deney ve kontrol gruplarının ön test puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır (p= .189). Bununla birlikte deney ve kontrol gruplarının son test ve kalıcılık testi ortalama puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p= .000).
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı İlköğretim Online (elektronik)
Dergi ISSN 1305-3515
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2010
Cilt No 9
Sayı 1
Sayfalar 413 / 423
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 12

Paylaş