Yazarlar |
Mustafa Sarıkaya
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Ezgi Güven Yıldırım
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Volkan GÖKSU
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Elvan İnce Aka
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı yapılandırmacı yaklaşıma dayalı öğretim yönteminin öğrencilerin akademik başarısı ve bilgilerin kalıcılığı üzerine olan etkisini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini 2007-2008 eğitim - öğretim yılı güz döneminde Gazi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda öğrenim gören 89 3. sınıf öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada yarı deneysel desen kullanılmıştır. Güvenirlik analizinde KR-20 hesaplaması kullanılmıştır. Testin geçerliliği için uzman görüşleri alınmıştır. Testin güvenirlik değeri KR-20 = .82 bulunmuştur. Araştırmanın sonucunda deney ve kontrol gruplarının ön test puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır (p= .189). Bununla birlikte deney ve kontrol gruplarının son test ve kalıcılık testi ortalama puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p= .000). |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | İlköğretim Online (elektronik) |
Dergi ISSN | 1305-3515 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2010 |
Cilt No | 9 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 413 / 423 |