Yazarlar |
Doç. Dr. Volkan GÖKSU
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Bilal Güneş
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı, araştırma sorgulamaya dayalılaboratuvar yöntemi ile doğrulayıcı laboratuvar yöntemine görehazırlanan etkinliklerin, kuvvet ve hareket konusunda üçüncüsınıf fen bilimleri öğretmen adaylarının başarıları, kavramyanılgıları ve epistemolojik inançlarını üzerine etkisini belirlemekve epistemolojik inançlar ile başarı ve kavram yanılgılarıarasındaki ilişkileri ortaya koymaktır. Araştırmada üçüncü sınıffen bilimleri öğretmenlerinden deney grubunda 38 kontrolgrubunda 40 öğretmen adayı uygun örnekleme yöntemi ileseçilmiştir. Araştırmada yarı deneysel yöntem kullanılmıştır.Çalışmanın sonucunda, Fen bilimleri öğretmen adaylarınınkavram yanılgıları belirlenirken tek bir aşamaya göredeğerlendirme yapmanın tam olarak doğru olmadığı çünkütestlerdeki aşama sayısı arttıkça kavram yanılgısı puanlarındadeğişim olduğu görülmektedir. Araştırma sorgulamaya dayalılaboratuvar yönteminin doğrulayıcı laboratuvar yöntemine görefen bilimleri üçüncü sınıf öğretmen adaylarının başarılarınıartırmada, kavram yanılgılarını gidermede ve epistemolojikinançlarını geliştirmede daha etkili olduğu ortaya çıkmıştır.Ayrıca öğretmen adaylarının başarı-1 ve kavram yanılgısı-3puanlarının epistemolojik inanç alt boyutları ve ölçeğintamamından alınan puanlar ile ilişkili olduğu ortaya çıkmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Trakya Eğitim Dergisi |
Dergi ISSN | 2630-6301 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 09-2019 |
Cilt No | 9 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 590 / 611 |
Doi Numarası | 10.24315/ tred.520934 |