img
Araştırma Sorgulama ve Doğrulayıcı Laboratuvar Yöntemlerinin Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Başarı, Kavram Yanılgısı ve Epistemolojik İnançları Üzerine Etkisi    
Yazarlar
Doç. Dr. Volkan GÖKSU
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Bilal Güneş
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı, araştırma sorgulamaya dayalılaboratuvar yöntemi ile doğrulayıcı laboratuvar yöntemine görehazırlanan etkinliklerin, kuvvet ve hareket konusunda üçüncüsınıf fen bilimleri öğretmen adaylarının başarıları, kavramyanılgıları ve epistemolojik inançlarını üzerine etkisini belirlemekve epistemolojik inançlar ile başarı ve kavram yanılgılarıarasındaki ilişkileri ortaya koymaktır. Araştırmada üçüncü sınıffen bilimleri öğretmenlerinden deney grubunda 38 kontrolgrubunda 40 öğretmen adayı uygun örnekleme yöntemi ileseçilmiştir. Araştırmada yarı deneysel yöntem kullanılmıştır.Çalışmanın sonucunda, Fen bilimleri öğretmen adaylarınınkavram yanılgıları belirlenirken tek bir aşamaya göredeğerlendirme yapmanın tam olarak doğru olmadığı çünkütestlerdeki aşama sayısı arttıkça kavram yanılgısı puanlarındadeğişim olduğu görülmektedir. Araştırma sorgulamaya dayalılaboratuvar yönteminin doğrulayıcı laboratuvar yöntemine görefen bilimleri üçüncü sınıf öğretmen adaylarının başarılarınıartırmada, kavram yanılgılarını gidermede ve epistemolojikinançlarını geliştirmede daha etkili olduğu ortaya çıkmıştır.Ayrıca öğretmen adaylarının başarı-1 ve kavram yanılgısı-3puanlarının epistemolojik inanç alt boyutları ve ölçeğintamamından alınan puanlar ile ilişkili olduğu ortaya çıkmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Trakya Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 2630-6301
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 09-2019
Cilt No 9
Sayı 3
Sayfalar 590 / 611
Doi Numarası 10.24315/ tred.520934