img
Özdeşleşen Müşteriler Seslilik Davranışı Sergiler mi?   
Yazarlar
Doç. Dr. Yağmur KERSE
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Uzun yıllar müşteri şikayet davranışının bir boyutu olarak değerlendirilen müşteri sesliliği alanda yapılan çalışmaların artmasıyla birlikte şikayet davranışından bağımsız olumlu bir müşteri davranışı olarak görülmeye başlamıştır. Müşteri sesliliği davranışının işletmelere hizmet hatalarını göstermesi ve telafi etme şansı sunması açısından önemli olduğu ifade edilebilir. Bu nedenle müşterilerin seslilik davranışında bulunmasını sağlayan faktörlerin belirlenmesi gerekmektedir. Bu faktörlerden bir tanesinin müşteri özdeşleşmesi olduğu düşünülmektedir. İşletmeyle özdeşleşen müşterilerin işletmenin yararına davranışlarda bulunduğu bilinmektedir. Bu doğrultuda bu çalışmada müşteri-işletme özdeşleşmesinin müşteri sesliliği üzerindeki etkisi incelenmiştir. Restoran müşterileriyle gerçekleştirilen araştırmanın sonucuna göre müşteri-işletme özdeşleşmesi müşteri seslilik davranışını pozitif yönde etkilemektedir.
Anahtar Kelimeler
Müşteri-İşletme Özdeşleşmesi,Müşteri Sesliliği,İlişkisel Pazarlama
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Yönetim ve Ekonomi
Dergi ISSN 1302-0064
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2023
Cilt No 30
Sayı 2
Sayfalar 365 / 376
Doi Numarası 10.18657/yonveek.1200502
Makale Linki http://dx.doi.org/10.18657/yonveek.1200502
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Özdeşleşen Müşteriler Seslilik Davranışı Sergiler mi?

Paylaş