img
The relationship between brand awareness and purchase intention: A meta-analysis study   
Yazarlar
Doç. Dr. Yağmur KERSE Doç. Dr. Yağmur KERSE
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmada marka farkındalığı ve satın alma niyeti arasındaki ilişkinin meta analiz yoluyla belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma kapsamı Türkiye’de yapılmış çalışmalara ait veri seti ile sınırlandırılmıştır. Bu amaçla Ulusal Tez Merkezi, Kafkas Üniversitesi Veri Tabanı ve Google Akademik arama motoru kullanılarak ilgili çalışmalara ulaşılmıştır. Araştırmaya 7’si tez, 5’i makale olmak üzere toplam 12 çalışma dahil edilmiştir. Analizler için CMA 4.0 (Comprehensive Meta Analysis 4.0) programı kullanılmıştır. Yapılan analizlerde heterojen bir dağılımın sergilendiği ve yayın yanlılığının bulunmadığı tespit edilmiştir. Bunun yanında marka farkındalığı ile satın alma niyeti arasındaki etki büyüklüğünün (Pearson r’ye göre) fixed etki modelinde 0,627; random etki modelinde ise 0,610 olduğu belirlenmiştir. Dolayısıyla meta analize dahil edilen çalışma bulgularından elde edilen bulgulara göre marka farkındalığının satın alma niyetini pozitif yönde etkilediği ortaya konulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Business & Management Studies: An International Journal
Dergi ISSN 2148-2586
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 09-2023
Cilt No 11
Sayı 3
Sayfalar 1121 / 1129
Doi Numarası 10.15295/bmij.v11i3.2288
Makale Linki http://dx.doi.org/10.15295/bmij.v11i3.2288
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
The relationship between brand awareness and purchase intention: A meta-analysis study

Paylaş