Yazarlar |
Doç. Dr. Yağmur KERSE
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada marka farkındalığı ve satın alma niyeti arasındaki ilişkinin meta analiz yoluyla belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma kapsamı Türkiye’de yapılmış çalışmalara ait veri seti ile sınırlandırılmıştır. Bu amaçla Ulusal Tez Merkezi, Kafkas Üniversitesi Veri Tabanı ve Google Akademik arama motoru kullanılarak ilgili çalışmalara ulaşılmıştır. Araştırmaya 7’si tez, 5’i makale olmak üzere toplam 12 çalışma dahil edilmiştir. Analizler için CMA 4.0 (Comprehensive Meta Analysis 4.0) programı kullanılmıştır. Yapılan analizlerde heterojen bir dağılımın sergilendiği ve yayın yanlılığının bulunmadığı tespit edilmiştir. Bunun yanında marka farkındalığı ile satın alma niyeti arasındaki etki büyüklüğünün (Pearson r’ye göre) fixed etki modelinde 0,627; random etki modelinde ise 0,610 olduğu belirlenmiştir. Dolayısıyla meta analize dahil edilen çalışma bulgularından elde edilen bulgulara göre marka farkındalığının satın alma niyetini pozitif yönde etkilediği ortaya konulmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Business & Management Studies: An International Journal |
Dergi ISSN | 2148-2586 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 09-2023 |
Cilt No | 11 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 1121 / 1129 |
Doi Numarası | 10.15295/bmij.v11i3.2288 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.15295/bmij.v11i3.2288 |