img
FOMO ve Online Kompulsif Satın Alma: Sosyal Medya Fenomenleri Tüketicilerin Kaygılarını ve Takıntılarını Tetikliyor Mu?   
Yazarlar
 Yağmur KERSE Yağmur KERSE
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
 Alpaslan YÜCE Alpaslan YÜCE
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Sosyal medyada bilgiye kolay ve hızlı erişim bireyin kendi yaşamını başkalarınınkiyle daha kolay kıyaslamasına yol açmaktadır. Bu kıyaslama başkalarının katıldıkları etkinlikleri ya da satın aldıkları ürünleri kaçırdığı zaman bireyin harika bir şeyi kaçırdığı korkusu yaşamasına neden olabilmektedir. Literatürde “gelişmeleri kaçırma korkusu” (FOMO) olarak ifade edilen bu durum ile takıntılı satın alma olarak ifade edilebilen kompulsif satın alma davranışının sosyal medyanın etkisiyle bireylere sirayet etmesinin kolaylaştığı düşünülmektedir. Bu kapsamda çalışmanın amacı sosyal medya fenomenleri bağlamında gelişmeleri kaçırma korkusunun (FOMO) online kompulsif satın alma davranışı üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırma verileri sosyal medya fenomenlerini takip eden ve en az bir kere fenomenlerin önerdikleri ürünleri satın alan 214 tüketiciden online anket tekniğiyle elde edilmiştir. Yapılan istatistiki analizler sonucunda FOMO’nun online kompulsif satın alma davranışı üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğu bulgusu elde edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi
Dergi ISSN 2147-7833
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2022
Cilt No 24
Sayı 43
Sayfalar 704 / 716
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/kmusekad/issue/74029/1163069
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1

Paylaş