img
Safahat’a Göre Mehmet Akif’in Eğitim Anlayışı   
Yazarlar
Prof. Dr. Yaşar KOP
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Milletlerin hayatlarında zamana damgasını vuran bazı olaylar ve şahsiyetler hep var olmuştur. Türk milletinin de tarihinde, bağımsızlık için ter döken ve bu mücadelede bizzat rol alan eşsiz şahsiyetler mevcuttur. İşte Mehmet Akif Ersoy da tartışmasız bunlardan birisidir. Kendisi yaşadığı dönemde, çevresiyle olan ilişkilerinde ve eserlerinde çağının durumunu, milletinin bilinmez bir girdaba sürüklenişini ve bu halden kurtuluş yollarını çok iyi analiz etmesiyle bu övgüye layık görülmüştür. Edepsizliğin başladığı yerde edebiyatın bittiğini söyleyen, sanat sanat için değil toplum için yapılır diyen ve Tanzimat'tan sonraki kilometre taşlarından biri olan Mehmet Akif, inandığını yaşayan ve prensiplerinden asla vazgeç(e)meyen biri olarak bilinen bir kişiliktir. Bunların yanı sıra başını her daim dik tutmasını bilen ve sahip olduğu her şeyini vatanı, milleti ve dini uğruna feda etmekten çekinmeyen, bütün mücadelesinde ufak bir menfaat dahi beklemeyen hatta kendi dertlerini tasa etmeyip toplumun yaralarıyla hem hal olan bir münevverdir. Biz de çalışmamızda kendi devrinin fırtınasıyla yoğrulan düşüncelerinin lügati olan Safahat'ı inceleyip Akif'in eğitim anlayışını ortaya koymaya çalıştık. Çalışmamızın amacı, Mehmet Akif'in eğitim görüşünden yola çıkarak bu bağlamda milli şairin günümüze de ışık tutacak eğitim öğretilerini ve düşüncelerini ortaya koymaktır. Anahtar Sözcükler: Öğrenme stili, matematiksel problem çözme, tutum, ortaokul öğrencileri.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Diğer (Teknik, not, yorum, vaka takdimi, editöre mektup, özet, kitap krıtiği, araştırma notu, bilirkişi raporu ve benzeri)
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden makale
Dergi Adı Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1302-8944
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 03-2017
Cilt No 1
Sayı 41
Sayfalar 363 / 377
Doi Numarası 10.21764/efd.21092
Makale Linki http://dergipark.ulakbim.gov.tr/maeuefd/article/view/1098001386
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 3
Safahat’a Göre Mehmet Akif’in Eğitim Anlayışı

Paylaş