img
TRAVMALI HASTA VAKALARINDA ÖĞRENCİ HEMŞİRELERİN HEMŞİRELİK TANILARINI VE GİRİŞİMLERİNİ BELİRLEYEBİLME DURUMLARI   
Yazarlar
Füsun Terzioğlu
İstinye Üniversitesi, Türkiye
Serap Ejder Apay
Atatürk Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Yeliz AKKUŞ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Zöhre Irmak
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Türkiye
Media Subaşı Baybuga
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Türkiye
Nadiye Özer
Atatürk Üniversitesi, Türkiye
Sergül Duygulu
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Zahide Tunçbilek
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Handan Boztepe
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Sevgisun Kapucu
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Leyla Özdemir
Hacettepe Üniversitesi, Türkiye
Nuran Akdemir
Lefke Avrupa Üniversitesi, Türkiye
Özet
Amaç: Bu pilot çalışma Avrupa Birliği Leonardo da Vinci Yenilik Transferi Proje programı kapsamında yürütülen “Klinik Olarak Yeterli Hemşireler Geliştirmede Bir Eğitim Stratejisi Olarak Simulasyon Kullanımı” başlıklı projenin bir iş paketinde oluşturulan, travmalı hastalara yönelik hazırlanan vakalarda öğrenci hemşirelerin hemşirelik tanılarını ve girişimlerini belirleyebilme durumlarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Tanımlayıcı olarak yapılan bu çalışma, lisans düzeyinde hemşirelik eğitimi veren Kuzey Doğu, Akdeniz ve Doğu Anadolu Bölgesinde yer alan 3 üniversitede eğitim görmekte olan toplam 168 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen pelvis kırığı, travmatik amputasyon, abdominal travma ve göğüs travmalı hastalara yönelik oluşturulan ”Senaryo Temelli Vaka Tanılama Formu” kullanılmıştır. Veriler, 1-30 Nisan 2011 tarihleri arasında toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde sayı ve yüzdelik dağılım kullanılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin %50 den fazlasının vaka tanılama formunda yer alan vakaya yönelik bilgi sorularına doğru yanıt verdikleri; çoğunluğunun belirledikleri hemşirelik tanılarını önceliklerine göre sıralayamadıkları ve belirledikleri hemşirelik girişimlerinden sadece “Hava yolu açıklığı” ve “Solunumun değerlendirilmesi” girişimini doğru öncelik sıralamasında belirttiği saptanmıştır. Sonuç: Öğrencilerin travma vakalarında yeterli teorik bilgiye sahip oldukları ancak vakalar üzerinden hemşirelik tanılarını belirleme, girişimleri planlama ve öncelikleri saptamada yetersiz kaldıkları söylenebilir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi
Dergi ISSN 1309-5471
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2012
Cilt No 15
Sayı 2
Sayfalar 106 / 118
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 4

Paylaş