img
Hemşirelik Öğrencilerinin Eğitim StresiniEtkilen Faktörlerin Belirlenmesi   
Yazarlar
Gülnur Akkaya
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Türkiye
Aysun Babacan Gümüş
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Yeliz AKKUŞ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Amaç: Bu çalışmanın amacı hemşirelik lisans öğrencilerinin eğitimstresini etkileyen faktörlerin belirlenmesidir.Yöntem: Tanımlayıcı tipte yapılan bu çalışma iki farklı üniversitedehemşirelik lisans programına devam eden 585 öğrenci ile yapılmıştır.Verilerin toplanmasında “Sosyo-Demografik Özellikler Bilgi Formu”ve “Hemşirelik Eğitimi Stres Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler SPSS 20.0istatistik programında analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesindesayı, yüzde, ortalama, standart sapma, t-testi, tek yönlü varyans analizive korelasyon analizi kullanılmıştır.Bulgular: Öğrencilerin uygulama stres puanı ortalaması 30.45±8.48,akademik stres puanı 30.79±8.09, toplam stres puanı 61.25±15.74olarak saptanmıştır. Uygulama stres puanı kız öğrencilerde, okulunfiziki koşullarından memnun olmayanlarda, hemşirelik bölümünütercih etmekte kararsız olanlarda anlamlı düzeyde daha yüksektir(p<0.05). Akademik stres puanı kız öğrencilerde, batıda yer alan okulunöğrencilerinde, okulun fiziki koşullarından memnun olmayanlardave hemşirelik müfredatından hiç memnun olmayanlarda anlamlı düzeydedaha yüksek olduğu bulunmuştur (p<0.05).Sonuç: Çalışmanın yapıldığı her iki okulda fiziksel koşulların düzenlenmesi,hemşirelik bölümlerinin daha etkin tanıtılması ve müfredatlarınıntekrar gözden geçirilmesi önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi
Dergi ISSN 2618-5741
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCO
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2018
Cilt No 15
Sayı 4
Sayfalar 202 / 208
Doi Numarası doi:10.5222/HEAD.2018.202
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 4
Hemşirelik Öğrencilerinin Eğitim StresiniEtkilen Faktörlerin Belirlenmesi

Paylaş