Yazarlar |
Gülnur Akkaya
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Türkiye |
Aysun Babacan Gümüş
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Yeliz AKKUŞ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Amaç: Bu çalışmanın amacı hemşirelik lisans öğrencilerinin eğitimstresini etkileyen faktörlerin belirlenmesidir.Yöntem: Tanımlayıcı tipte yapılan bu çalışma iki farklı üniversitedehemşirelik lisans programına devam eden 585 öğrenci ile yapılmıştır.Verilerin toplanmasında “Sosyo-Demografik Özellikler Bilgi Formu”ve “Hemşirelik Eğitimi Stres Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler SPSS 20.0istatistik programında analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesindesayı, yüzde, ortalama, standart sapma, t-testi, tek yönlü varyans analizive korelasyon analizi kullanılmıştır.Bulgular: Öğrencilerin uygulama stres puanı ortalaması 30.45±8.48,akademik stres puanı 30.79±8.09, toplam stres puanı 61.25±15.74olarak saptanmıştır. Uygulama stres puanı kız öğrencilerde, okulunfiziki koşullarından memnun olmayanlarda, hemşirelik bölümünütercih etmekte kararsız olanlarda anlamlı düzeyde daha yüksektir(p<0.05). Akademik stres puanı kız öğrencilerde, batıda yer alan okulunöğrencilerinde, okulun fiziki koşullarından memnun olmayanlardave hemşirelik müfredatından hiç memnun olmayanlarda anlamlı düzeydedaha yüksek olduğu bulunmuştur (p<0.05).Sonuç: Çalışmanın yapıldığı her iki okulda fiziksel koşulların düzenlenmesi,hemşirelik bölümlerinin daha etkin tanıtılması ve müfredatlarınıntekrar gözden geçirilmesi önerilmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi |
Dergi ISSN | 2618-5741 |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2018 |
Cilt No | 15 |
Sayı | 4 |
Sayfalar | 202 / 208 |
Doi Numarası | doi:10.5222/HEAD.2018.202 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 6 |