img
Türkiye’de Dramatik Yazarlık Eğitimi Programlarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi    
Yazarlar
Özlem Belkıs
Dokuz Eylül Üniversitesi, Türkiye
Hatice Şaşmaz
Düzce Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Yunus Emre GÜMÜŞ Dr. Öğr. Üyesi Yunus Emre GÜMÜŞ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Ezgi Deniz Alpan
Atatürk Üniversitesi, Türkiye
Özet
Dramatik yazarlık eğitimi, lisans düzeyinde yirminci yüzyılın başında verilmeye başlanmıştır. İlk olarak1905’te Harvard Üniversitesi’nde, daha sonra 1925’te Yale Üniversitesi’nde dersler açılmış ve eğitimplanlanmış, zamanla farklı ülkelerde lisans ve yüksek lisans düzeylerinde dramatik yazarlık bağlamındaeğitimler verilmiştir. Türkiye’de dramatik yazarlık eğitimi ile ilgili ilk çalışmalar 1964’te AnkaraÜniversitesi Tiyatro Kürsüsü’nde başlamıştır. Bugün yedi üniversitede aktif olarak sürdürülmekte, ayrıcahenüz öğrenci kabul edemeyen dört üniversitede de dramatik yazarlık eğitimi planlanmıştır. Buaraştırmanın amacı, Türkiye’de aktif olarak sürdürülen lisans düzeyindeki dramatik yazarlık eğitimiprogramlarının karşılaştırılmalı olarak incelenmesidir. Araştırmanın kapsamı Türkiye’de aktif olarak ilgilieğitimi sürdüren programlarla, bu programların 2018-2019 sömestri ile sınırlandırılmış, lisans düzeyidışındaki çeşitli sertifika programları, yaratıcı yazarlık atölye ya da kursları kapsam dışında bırakılmıştır.Araştırma modeli, profil çıkarma çalışmasıdır. Dramatik yazarlık programları bir nitel araştırma yöntemiolan doküman inceleme ile ele alınmış, kontenjan, giriş ve mezuniyet koşulları, zorunlu ve seçmelidersleri ile içerikleri, ders kredileri bağlamında karşılaştırmalı olarak incelenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Art-e Sanat Dergisi
Dergi ISSN 1308-2698
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2019
Cilt No 12
Sayı 24
Sayfalar 315 / 338
Doi Numarası 10.21602/sduarte.593532
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/doi/10.21602/sduarte.593532
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 2
Türkiye’de Dramatik Yazarlık Eğitimi Programlarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi

Paylaş