Yazarlar |
Özlem Belkıs
Dokuz Eylül Üniversitesi, Türkiye |
Hatice Şaşmaz
Düzce Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Yunus Emre GÜMÜŞ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Ezgi Deniz Alpan
Atatürk Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Dramatik yazarlık eğitimi, lisans düzeyinde yirminci yüzyılın başında verilmeye başlanmıştır. İlk olarak1905’te Harvard Üniversitesi’nde, daha sonra 1925’te Yale Üniversitesi’nde dersler açılmış ve eğitimplanlanmış, zamanla farklı ülkelerde lisans ve yüksek lisans düzeylerinde dramatik yazarlık bağlamındaeğitimler verilmiştir. Türkiye’de dramatik yazarlık eğitimi ile ilgili ilk çalışmalar 1964’te AnkaraÜniversitesi Tiyatro Kürsüsü’nde başlamıştır. Bugün yedi üniversitede aktif olarak sürdürülmekte, ayrıcahenüz öğrenci kabul edemeyen dört üniversitede de dramatik yazarlık eğitimi planlanmıştır. Buaraştırmanın amacı, Türkiye’de aktif olarak sürdürülen lisans düzeyindeki dramatik yazarlık eğitimiprogramlarının karşılaştırılmalı olarak incelenmesidir. Araştırmanın kapsamı Türkiye’de aktif olarak ilgilieğitimi sürdüren programlarla, bu programların 2018-2019 sömestri ile sınırlandırılmış, lisans düzeyidışındaki çeşitli sertifika programları, yaratıcı yazarlık atölye ya da kursları kapsam dışında bırakılmıştır.Araştırma modeli, profil çıkarma çalışmasıdır. Dramatik yazarlık programları bir nitel araştırma yöntemiolan doküman inceleme ile ele alınmış, kontenjan, giriş ve mezuniyet koşulları, zorunlu ve seçmelidersleri ile içerikleri, ders kredileri bağlamında karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Art-e Sanat Dergisi |
Dergi ISSN | 1308-2698 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2019 |
Cilt No | 12 |
Sayı | 24 |
Sayfalar | 315 / 338 |
Doi Numarası | 10.21602/sduarte.593532 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/doi/10.21602/sduarte.593532 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 2 |