Yazarlar |
Murat TAŞDAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Sabri GÜNGÖR
Türkiye |
Arş. Gör. Ziyaeddin Halid İPEK
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı lise okul müdürlerinin inovasyon ve inovasyon yeterlilikleri hakkındaki düşüncelerini belirlemek ve ortaya çıkarmaktır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi ve fenomonoloji deseni, sekiz adet okul müdürünün inovasyon hakkındaki düşüncelerini ortaya çıkarmak amacı ile kullanılmıştır. Çalışmada verilerin toplanması için ise odak grup görüşme tekniği kullanılmıştır. Odak grup görüşmesi sonucu ortaya çıkan verileri analiz etmek için ise nitel analiz yöntemlerinden olan betimsel ve içerik analizi kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda okul müdürlerinin inovasyon kavramını tanımlamakta zorluk yaşadıkları görülmüştür. Aynı zamanda okul müdürleri inovasyon için uygun ortam bulunmadığını ve yasal düzenlemeler ile isteksizliğin inovasyon uygulamaları gerçekleştirmekte onları engellediğini belirtmişlerdir. Araştırmanın sonunda öğretmenlerin inovasyon kavramı hakkındaki bilgileri ve becerilerini artırmak için dersler verilmesi ve inovasyonu engelleyen yasal düzenlemeleri ortadan kaldırarak inovasyonu özendiren düzenlemeler yapılması tavsiye edilmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | ESCI dergilerinde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2536-4758 |
Dergi Tarandığı Indeksler | ESCI |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 04-2022 |
Cilt No | 32 |
Sayı | 7 |
Sayfalar | 669 / 683 |
Doi Numarası | 10.16986/HUJE.2021066895 |
Makale Linki | http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/3509-published.pdf |