Yazarlar (2) |
![]() İstanbul Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Araştırmanın amacı Türkiye’de tarih eğitimi üzerine hazırlanmış tezleriaraştırma konusu, kullanılan yöntem ve veri toplama araçları gibi farklı kriterleraçısından değerlendirmek ve elde edilen sonuçları PROQUEST veri tabanında yeralan farklı ülkelere ait tarih eğitimi tezleri ile karşılaştırmaktır. Betimsel yönteminkullanıldığı bu araştırmada, YÖK “Ulusal Tez Merkezi” ve PROQUEST veritabanında yer alan tezler bilgisayar destekli tarama yöntemi ile farklı arama terimlerikullanılarak derlenmiştir. Derlenen tezler ülkelerine, yapılış yıllarına,üniversitelerine, düzeylerine (yüksek lisans veya doktora), konularına, kullanılanaraştırma yöntemi, veri toplama araçları ve hedef kitlelerine göre içerik analiziyöntemi ile incelenmiştir. Araştırma sonucunda Türkiye’de tarih eğitimi üzerineyapılan tez çalışmalarının son 30 yılda giderek arttığı görülmüştür. Türkiye’deyapılan tezlerde öğretim yöntemleri ve tutuma yönelik çalışmaların ağır bastığı,uluslararası tezlerde ise öğretim teknoloji ve materyalleri ile program ve derskitaplarının daha sık çalışıldığı görülmüştür. Türkiye’de yapılan tezlerin büyükbölümünde nicel araştırma yöntemleri ve nicel veri toplama araçları kullanılırken,PROQUEST’te yer alan uluslararası tezlerde bunun aksine nitel araştırmayöntemleri ve buna bağlı veri toplama araçlarının daha sıklıkla kullanıldığıgörülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2148-7510 |
Dergi Tarandığı Indeksler | (H.W, Wilson) |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2016 |
Cilt No | 18 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 982 / 1001 |
Doi Numarası | 10.17556/jef.06505 |
Makale Linki | http://eefdergi.erzincan.edu.tr/article/view/5000203667 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 3 |