img
Yök Tez Merkezi ve Proquest Veri Tabanında Yer Alan Tarih Eğitimi Tezlerinin Değerlendirilmesi   
Yazarlar
İbrahim Turan
İstanbul Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Hasan ASLAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Araştırmanın amacı Türkiye’de tarih eğitimi üzerine hazırlanmış tezleriaraştırma konusu, kullanılan yöntem ve veri toplama araçları gibi farklı kriterleraçısından değerlendirmek ve elde edilen sonuçları PROQUEST veri tabanında yeralan farklı ülkelere ait tarih eğitimi tezleri ile karşılaştırmaktır. Betimsel yönteminkullanıldığı bu araştırmada, YÖK “Ulusal Tez Merkezi” ve PROQUEST veritabanında yer alan tezler bilgisayar destekli tarama yöntemi ile farklı arama terimlerikullanılarak derlenmiştir. Derlenen tezler ülkelerine, yapılış yıllarına,üniversitelerine, düzeylerine (yüksek lisans veya doktora), konularına, kullanılanaraştırma yöntemi, veri toplama araçları ve hedef kitlelerine göre içerik analiziyöntemi ile incelenmiştir. Araştırma sonucunda Türkiye’de tarih eğitimi üzerineyapılan tez çalışmalarının son 30 yılda giderek arttığı görülmüştür. Türkiye’deyapılan tezlerde öğretim yöntemleri ve tutuma yönelik çalışmaların ağır bastığı,uluslararası tezlerde ise öğretim teknoloji ve materyalleri ile program ve derskitaplarının daha sık çalışıldığı görülmüştür. Türkiye’de yapılan tezlerin büyükbölümünde nicel araştırma yöntemleri ve nicel veri toplama araçları kullanılırken,PROQUEST’te yer alan uluslararası tezlerde bunun aksine nitel araştırmayöntemleri ve buna bağlı veri toplama araçlarının daha sıklıkla kullanıldığıgörülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2148-7510
Dergi Tarandığı Indeksler (H.W, Wilson)
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2016
Cilt No 18
Sayı 2
Sayfalar 982 / 1001
Doi Numarası 10.17556/jef.06505
Makale Linki http://eefdergi.erzincan.edu.tr/article/view/5000203667
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 3
Yök Tez Merkezi ve Proquest Veri Tabanında Yer Alan Tarih Eğitimi Tezlerinin Değerlendirilmesi

Paylaş