img
Tarih Öğretmenlerinin Görsel Materyal Kullanım Düzeyleri   
Yazarlar
Doç. Dr. Hasan ASLAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
İbrahim Turan
İstanbul Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı, tarih öğretmenlerinin derslerinde görsel materyal kullanma düzeylerini ortaya koymaktır. Araştırmanın katılımcıları Erzurum ili, Yakutiye ve Palandöken merkez ilçelerinde görev yapan toplam 19 tarih öğretmenidir. Araştırma nitel bir yaklaşım ile ve tarama modeliyle yürütülmüştür. Veriler, araştırmacı tarafından daha önceden oluşturulan ölçütlere göre hazırlanan yapılandırılmış gözlem formu ile toplanmıştır. Yapılandırılmış gözlem formundan elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; araştırmaya katılan tarih öğretmenlerinin büyük bir çoğunluğunun görsel materyalleri seçerken belirlenen ölçütlere uydukları ancak bu görselleri sınıf ortamında kullanırken belirlenen ölçütlere ise çok az uydukları görülmüştür. Yapılan değerlendirmelere göre, araştırmada yer alan tarih öğretmenlerinin büyük bir çoğunluğunun, görsel materyalleri etkin kullanım düzeylerinin düşük olduğu sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kafkas Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Dergi ISSN 1307-5500
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2016
Sayı 18
Sayfalar 347 / 361
Doi Numarası 10.9775/kausbed.2016.018
Makale Linki http://www.kafkas.edu.tr/dosyalar/sobedergi/file/18/4.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 2
Tarih Öğretmenlerinin Görsel Materyal Kullanım Düzeyleri

Paylaş