Yazarlar (2) |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
![]() İstanbul Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı, tarih öğretmenlerinin derslerinde görsel materyal kullanma düzeylerini ortaya koymaktır. Araştırmanın katılımcıları Erzurum ili, Yakutiye ve Palandöken merkez ilçelerinde görev yapan toplam 19 tarih öğretmenidir. Araştırma nitel bir yaklaşım ile ve tarama modeliyle yürütülmüştür. Veriler, araştırmacı tarafından daha önceden oluşturulan ölçütlere göre hazırlanan yapılandırılmış gözlem formu ile toplanmıştır. Yapılandırılmış gözlem formundan elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; araştırmaya katılan tarih öğretmenlerinin büyük bir çoğunluğunun görsel materyalleri seçerken belirlenen ölçütlere uydukları ancak bu görselleri sınıf ortamında kullanırken belirlenen ölçütlere ise çok az uydukları görülmüştür. Yapılan değerlendirmelere göre, araştırmada yer alan tarih öğretmenlerinin büyük bir çoğunluğunun, görsel materyalleri etkin kullanım düzeylerinin düşük olduğu sonucuna varılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kafkas Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
Dergi ISSN | 1307-5500 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2016 |
Sayı | 18 |
Sayfalar | 347 / 361 |
Doi Numarası | 10.9775/kausbed.2016.018 |
Makale Linki | http://www.kafkas.edu.tr/dosyalar/sobedergi/file/18/4.pdf |