img
Covid-19 Pandemi Sonrası Z Kuşağının Hayvansal Ürünler Tüketimi (II)   
Yazarlar
Prof. Dr. Erol AYDIN Prof. Dr. Erol AYDIN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Pınar Demir
Kırıkkale Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KÜÇÜKOFLAZ Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KÜÇÜKOFLAZ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Dünyada Covid-19 salgını nedeniyle yapılan kısıtlamalar, tüketicilerin gıda tüketim davranışlarını önemli ölçüde etkilemiştir. Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin hayvansal ürün tüketim miktarları ile Türkiye’de pandemi dönemi ile pandemi sonrasında hayvansal ürünlerin tüketim düzeyleri arasında farklılık olup olmadığını ortaya koymaktır. Çalışmada katılımcıların aylık ortalama 356,57 gr sığır eti; 172,85 gr koyun eti; 825,93 gr tavuk eti; 1,6 kg süt ve süt ürünleri, 12,09 adet yumurta tükettikleri belirlenmiştir. Çalışmada, sığır eti hiç tüketmiyorum diyenlerin oranı %21,4 iken bu oran; koyun eti için %42,9; süt ve süt ürünleri için %15, yumurta için %16,4 olarak belirlenmiştir. Çalışmada ayrıca pandemi sonrası öğrencilerin sadece %5’inde kırmızı et, %13,6’sında tavuk eti, %7,9’unda süt ve süt ürünleri tüketiminde ortalama %37 oranında bir artış olduğu, buna karşın katılımcıların %50’sinde pandemi sonrası hayvansal ürün tüketiminde herhangi bir değişiklik olmadığı, geri kalanların ise tüketim düzeylerinde önemli bir oranda (%46) azalma olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak yurtta kalan öğrencilerin aile ve öğrenci evinde kalanlara göre hayvansal ürün tüketimin daha düşük olduğu, pandemi sonrasında hayvansal ürünlerde oluşan fiyat artışlarının hayvansal ürün tüketimini olumsuz etkilediği belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı ISPEC Journal of Agricultural Sciences
Dergi ISSN 2717-7238
Dergi Tarandığı Indeksler Index copernicus
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 09-2023
Cilt No 7
Sayı 3
Sayfalar 614 / 622
Doi Numarası 10.5281/zenodo.8330222
Makale Linki https://ispecjournal.com/index.php/ispecjas/article/view/479
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Covid-19 Pandemi Sonrası Z Kuşağının Hayvansal Ürünler Tüketimi (II)

Paylaş