Yazarlar |
Pınar Demir
Türkiye |
Prof. Dr. Erol AYDIN
Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KÜÇÜKOFLAZ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
2020 yılında COVID-19 salgını ile birlikte birçok ülkede sokağa çıkma yasağının getirilmesi, tüketici davranışlarının değişmesine ve pazarlama ve dağıtım yapısının yeniden şekillenmesine yol açmıştır. Bu bağlamda yapılan bu çalışmada pandemi sonrasında veteriner fakültesi öğrencilerinin e-ticaret üzerinden hayvansal ürün gruplarına olan taleplerindeki değişimleri araştırılmıştır. Araştırma bulgularına göre, pandemi döneminde internet üzerinden alışveriş yapma sıklığının katılımcıların % 52,1’inde arttığı, % 17,1’inde azaldığı belirlenmiş olup, pandemi sonrasında internetten gıda alışveriş sıklığı “arttı” diyenlerin oranı % 26,4; “azaldı” diyenlerin oranı % 20 olarak tespit edilmiştir. Yine pandemi sonrası yemek siparişi sıklığının arttığı bildirenlerin oranı % 43,6 olup, azaldığını bildirenlerin oranı % 18,6 olarak tespit edilmiştir. Buna karşın yapılan çalışmada öğrencilerin internet ortamında hazır yemek dışında hayvansal ürün (özellikle kırmızı et ve tavuk eti) alma alışkanlıklarının olmadığı belirlenmiştir. Sonuç olarak, salgın süresince ve sonrasında özellikle Z kuşağında internet üzerinden gıda ve yemek siparişi verme tutumunda istikrarlı bir artış olduğu ve tüketici davranışlarının belirli bir oranda değiştiği belirlenmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | ISPEC Journal of Agricultural Sciences |
Dergi ISSN | 2717-7238 |
Dergi Tarandığı Indeksler | İndex copernicus |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 06-2023 |
Cilt No | 7 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 359 / 366 |
Doi Numarası | 10.5281/zenodo.8041493 |
Makale Linki | https://ispecjournal.com/index.php/ispecjas/article/view/449 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 1 |