img
Covid-19 Pandemi Sonrasında Z Kuşağının Hayvansal Ürünlerde E-Ticarete Bakış Açıları (I)   
Yazarlar
Pınar Demir
Türkiye
Prof. Dr. Erol AYDIN Prof. Dr. Erol AYDIN
Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KÜÇÜKOFLAZ Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KÜÇÜKOFLAZ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
2020 yılında COVID-19 salgını ile birlikte birçok ülkede sokağa çıkma yasağının getirilmesi, tüketici davranışlarının değişmesine ve pazarlama ve dağıtım yapısının yeniden şekillenmesine yol açmıştır. Bu bağlamda yapılan bu çalışmada pandemi sonrasında veteriner fakültesi öğrencilerinin e-ticaret üzerinden hayvansal ürün gruplarına olan taleplerindeki değişimleri araştırılmıştır. Araştırma bulgularına göre, pandemi döneminde internet üzerinden alışveriş yapma sıklığının katılımcıların % 52,1’inde arttığı, % 17,1’inde azaldığı belirlenmiş olup, pandemi sonrasında internetten gıda alışveriş sıklığı “arttı” diyenlerin oranı % 26,4; “azaldı” diyenlerin oranı % 20 olarak tespit edilmiştir. Yine pandemi sonrası yemek siparişi sıklığının arttığı bildirenlerin oranı % 43,6 olup, azaldığını bildirenlerin oranı % 18,6 olarak tespit edilmiştir. Buna karşın yapılan çalışmada öğrencilerin internet ortamında hazır yemek dışında hayvansal ürün (özellikle kırmızı et ve tavuk eti) alma alışkanlıklarının olmadığı belirlenmiştir. Sonuç olarak, salgın süresince ve sonrasında özellikle Z kuşağında internet üzerinden gıda ve yemek siparişi verme tutumunda istikrarlı bir artış olduğu ve tüketici davranışlarının belirli bir oranda değiştiği belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı ISPEC Journal of Agricultural Sciences
Dergi ISSN 2717-7238
Dergi Tarandığı Indeksler İndex copernicus
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 06-2023
Cilt No 7
Sayı 2
Sayfalar 359 / 366
Doi Numarası 10.5281/zenodo.8041493
Makale Linki https://ispecjournal.com/index.php/ispecjas/article/view/449
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1
Covid-19 Pandemi Sonrasında Z Kuşağının Hayvansal Ürünlerde E-Ticarete Bakış Açıları (I)

Paylaş