img
Yayınlanmış Karikatürler Üzerinden Özel Yetenekli Ortaokul Öğrencilerinin Karikatürleri Anlamlandırma Biçimleri      
Yazarlar
Arş. Gör. Sait Burak YILMAZ Arş. Gör. Sait Burak YILMAZ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Belgin Bağrıaçık
Kübra Yiğit Tekel
Melike Şule Yıldız
Selçuk Hünerli
Türkiye
Özet
Araştırmanın amacı, özel yetenekli ortaokul öğrencilerinin yayınlanmış karikatürlere yönelik görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2021-2022 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde iki farklı Bilim ve Sanat Merkezinde öğrenim gören genel yetenek alanından özel yetenek tanısı almış, 42 özel yetenekli ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma sürecine katılan çalışma grubu, amaçlı örnekleme yönteminden tipik durum örnekleme ile belirlenmiştir. Çalışma kapsamında kullanılmak üzere yayınlanmış beş adet karikatür belirlenerek öğrencilerin bu karikatürleri nasıl anlamlandırdığı üzerine veriler toplanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden betimsel olgubilimsel desen kullanılmış olup elde edilen verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen sonuçlarda özel yetenekli ortaokul öğrencilerinin yayınlanmış karikatürlere yönelik; empati, toplumsal farkındalık, adalet gibi evrensel değerler konusunda çoklu bakış açısı geliştirdikleri ortaya çıkmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Turkish Online Journal of Design, Art and Communication
Dergi ISSN 2146-5193
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2024
Cilt No 14
Sayı 1
Sayfalar 194 / 212
Doi Numarası 10.7456/tojdac.1369244
Makale Linki http://dx.doi.org/10.7456/tojdac.1369244