img
img
SPOR EĞİTİMİ ALAN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MENTAL İYİ OLUŞLARI VE FİZİKSEL AKTİVİTE DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ   
Yazarlar (2)
Buket Gürbüz
Prof. Dr. Engin GEZER Prof. Dr. Engin GEZER
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmanın amacı, spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin Mental iyi oluşları ve Fiziksel Aktivite Düzeylerinin aralarındaki ilişkiyi tespit etmektir. Araştırma grubunu Kafkas üniversitesine bağlı Sarıkamış beden eğitimi ve spor yüksekokulunda farklı bölümlerinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktır. Veri toplama aracı olarak ‘‘Warwinck-Edinburg Mental iyi oluş ölçeği’’ve “Fiziksel Aktivite Yeterliği ölçeğini” kısa formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin fiziksel aktiviteye katılım ile mental iyi oluş düzeylerinin incelenmiştir. Çalışmanın diğer amacı ise mental iyi oluş ve fiziksel aktivite düzeylerinin cinsiyet, bölüm seçme nedeni, not ortalaması, sınıf, anne ve baba eğitim düzeyi, öğrenim türü ve bölüm değişkenlerine göre analiz çalışması yapılmasıdır.
Anahtar Kelimeler
Kitap Adı SPOR EĞİTİMİ ALAN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MENTAL İYİ OLUŞLARI VE FİZİKSEL AKTİVİTE DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ
Kitap Türü Araştırma/Bilimsel Kitap (Tez Hariç)
Kitap Alt Türü Alanında uluslararası yayınlanan araştırma/bilimsel kitap
Kitap Niteliği Diğer uluslararası bilimsel kitap
Kitap Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2023
ISBN 978-625-6713-79-6
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir İstanbul
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 2

Paylaş