img
Using the Mind Mapping Method in Web-Based Teaching: PreService Teachers' Metacognitive Learning Strategies and SelfDirected Learning Skills      
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Cengiz GÜNDÜZALP Dr. Öğr. Üyesi Cengiz GÜNDÜZALP
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Çalışma web tabanlı derslerde zihin haritalama yönteminin kullanımının öğrencilerin bilişüstü öğrenme stratejileri ve öz yönetimli öğrenme becerilerine etkilerini ve buna ilişkin öğrenci görüşlerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma bulguları, deney grubundaki öğrencilerin bilişüstü öğrenme stratejileri ve öz yönetimli öğrenme beceri düzeylerine ilişkin ön test son test puanları arasında anlamlı bir fark olduğunu göstermiştir. Bunun yanında çalışma bulgularından deney ve kontrol gruplarının bilişüstü öğrenme stratejileri ve öz yönetimli öğrenme beceri düzeylerine ilişkin puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu anlaşılmıştır. Öte yandan öğrenci görüşlerine yönelik bulgular ise öğrencilerin genel anlamda zihin haritalama yöntemine karşı olumlu görüşlere sahip olduğunu göstermiştir. Buna ek olarak öğrenci görüşlerine ilişkin bulgulardan zihin haritalama yönteminin kullanılmasının öğrencilerin bilişüstü öğrenme stratejileri ve öz yöntemli öğrenme beceri düzeylerine önemli katkılarının olduğu anlaşılmıştır. Çalışma sonuçları göz önünde bulundurulduğunda web tabanlı derslerde zihin haritalama yönteminin kullanılması öğrencilerin, bilişüstü öğrenme stratejilerini önemli ölçüde desteklemiş ve öz yöntemli öğrenme beceri düzeylerinin artmasına olumlu katkılar sağlamıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Journal of Theoretical Educational Science
Dergi ISSN 1308-1659
Dergi Tarandığı Indeksler ERIC, Education Full Text (H. W. Wilson) Database Coverage List
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 01-2023
Cilt No 16
Sayı 1
Sayfalar 218 / 241
Doi Numarası 10.30831/akukeg.1162929
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/75035/1162929