Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Cengiz GÜNDÜZALP
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Çalışma web tabanlı derslerde zihin haritalama yönteminin kullanımının öğrencilerin bilişüstü öğrenme stratejileri ve öz yönetimli öğrenme becerilerine etkilerini ve buna ilişkin öğrenci görüşlerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma bulguları, deney grubundaki öğrencilerin bilişüstü öğrenme stratejileri ve öz yönetimli öğrenme beceri düzeylerine ilişkin ön test son test puanları arasında anlamlı bir fark olduğunu göstermiştir. Bunun yanında çalışma bulgularından deney ve kontrol gruplarının bilişüstü öğrenme stratejileri ve öz yönetimli öğrenme beceri düzeylerine ilişkin puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu anlaşılmıştır. Öte yandan öğrenci görüşlerine yönelik bulgular ise öğrencilerin genel anlamda zihin haritalama yöntemine karşı olumlu görüşlere sahip olduğunu göstermiştir. Buna ek olarak öğrenci görüşlerine ilişkin bulgulardan zihin haritalama yönteminin kullanılmasının öğrencilerin bilişüstü öğrenme stratejileri ve öz yöntemli öğrenme beceri düzeylerine önemli katkılarının olduğu anlaşılmıştır. Çalışma sonuçları göz önünde bulundurulduğunda web tabanlı derslerde zihin haritalama yönteminin kullanılması öğrencilerin, bilişüstü öğrenme stratejilerini önemli ölçüde desteklemiş ve öz yöntemli öğrenme beceri düzeylerinin artmasına olumlu katkılar sağlamıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Journal of Theoretical Educational Science |
Dergi ISSN | 1308-1659 |
Dergi Tarandığı Indeksler | ERIC, Education Full Text (H. W. Wilson) Database Coverage List |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 01-2023 |
Cilt No | 16 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 218 / 241 |
Doi Numarası | 10.30831/akukeg.1162929 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/75035/1162929 |