Yazarlar |
Prof. Dr. Özgür AKTAŞ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanı amacı “Azerbaycan Tarihi” ders kitaplarınıiçerik açısından ve pedagojik açıdan değerlendirmektir. Azerbaycan’da “Umumi Tarih” ve “Azerbaycan Tarihi” olmak üzereiki tarih çeşit tarih kitabı kullanılmaktadır. Bu kitaplar içerisinden “Azerbaycan Tarihi” ders kitapları değerlendirmeye alınmıştır. Araştırmada döküman analiz yöntemi kullanılmıştır.Ders kitapları betimsel analiz yöntemiyle değerlendirilmiştir.Pedagojik açıdan incelendiğinde Azerbaycan tarih ders kitaplarında şiir, örnek olay, temsili resimler, fotoğraflar, haritalar,görsellerden yararlanılmıştır. İçerik açısından Kafkasya coğrafyası merkez alınarak konular anlatılmıştır. Azerbaycan tarihders kitapları savaşlara, toprak ve vergi sistemine de önemli yerayırmıştır. Ders kitaplarında tartışmalı konular da dikkat çekmektedir. Ermeni halkı ile ilişkiler ders kitaplarında en fazla yerbulmuş konular arasındadır. Ders kitaplarında Rusya ve İran’ayaklaşım olumsuzken Azerbaycan’ın en yakın dostunun Türkiye olduğu dile getirilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-5717 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2019 |
Sayı | 19 |