img
img
Fen Eğitimcilerinin Yürüttüğü Yaşam Becerilerini Kazandırma Süreçlerinin ve Önerilerinin İncelenmesi   
Yazarlar (7)
Doç. Dr. Arzu KİRMAN BİLGİN Doç. Dr. Arzu KİRMAN BİLGİN
Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Nesli KALA Dr. Öğr. Üyesi Nesli KALA
Türkiye
Doç. Dr. Tufan İNALTEKİN Doç. Dr. Tufan İNALTEKİN
Türkiye
Sibel Er Nas
Türkiye
Hava İpek Akbulut
Türkiye
Tülay Şenel Çoruhlu
Türkiye
Prof. Dr. Sündüs YERDELEN Prof. Dr. Sündüs YERDELEN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Fen bilimleri dersi öğretim programının amaçlarından biri öğrencilere yaşam becerilerini kazandırmaktır. Öğretmenlerin, adaylık süreçlerinde bu becerilere yönelik mesleki bilgileri edinmeleri gerekmektedir. Bu mesleki bilgileri edinmelerinin yolu kendilerinin yaşam becerilerini kazanmalarından geçmektedir. Fen bilgisi öğretmen adaylarının bu becerilerle donanmalarında büyük rol ise fen eğitimcilerine düşmektedir. Fakat fen eğitimcilerinin fen bilgisi öğretmen adaylarına bu becerileri kazandırabilecek bir kılavuzlarının olmadığı görülmektedir. Bu durumun saptanmasından yola çıkılarak bu araştırmada, Fen Bilimlerinde Yaşam Becerileri Eğitimi Kılavuzunu tasarlayabilmek için fen eğitimcilerinin öğrenme ortamlarında yaşam becerilerini kazandırma adına yürüttükleri ders süreçlerinin ve önerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Özel durum yöntemi ile yürütülen araştırmaya ülkemizin her bölgesinden üçer fen eğitimcisi katılmıştır. Mülakatlar yoluyla elde edilen verilere içerik analizi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda fen eğitimcilerinin en fazla takım çalışması ve iletişim becerilerine, en az ise girişimcilik becerisine odaklandıkları saptanmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Dergisi
Dergi ISSN 1301-3718
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2023
Cilt No 56
Sayı 1
Sayfalar 1 / 53
Doi Numarası 10.30964/auebfd.849092
Makale Linki http://dx.doi.org/10.30964/auebfd.849092