Yazarlar |
Selahattin Arslan
Türkiye |
Mesut Bütün
Türkiye |
Tuba Gökçek
Türkiye |
Gönül Güneş
Türkiye |
Orhan Çakıroğlu
Türkiye |
Bahar Baran
Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Serkan COŞTU
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Son yıllarda kullanımı gittikçe yaygınlaşan 3 boyutlu (3B) sanal öğrenme ortamlarının öğrencilerin öğrenmesini kolaylaştırmada güçlü bir potansiyelinin olduğu bilinmektedir. Matematik gibi öğrenilmesinde ve öğretiminde zorluklar yaşanan bir derste bu potansiyelin farklı boyutlarda detaylı olarak değerlendirilmesi önem arz etmektedir. Bu çalışmanın amacı, matematik becerileri gerektiren 3B sanal öğrenme ortamının uygulama sürecinde yaşanan deneyimlerin ve ortaya çıkan zorlukların incelenmesidir. Çalışmada matematik becerileri gerektiren 3B sanal bir öğrenme ortamı (Mathlife) tasarlanmış ve farklı profillerdeki (diskalkulik, normal, üstün zekâlı) öğrencilerle uygulaması yapılmıştır. Temel veri toplama aracı olarak yarı-yapılandırılmış bir gözlem formunun kullanıldığı bu araştırmaya 4. ve 7. sınıflardan seçilen 10'ar (toplam 20) öğrenci katılmıştır. Gözlem formunda, uygulamaya dahil olan araştırmacıların ortamı farklı boyutlarda değerlendirilmelerini isteyen 5 açık uçlu soru yer almıştır. Araştırmanın bulguları, genel olarak uygulama sürecinin planlandığı gibi yürütülebildiğini ve profiller arasında bazen farklılıklar ortaya çıksa da tasarlanan ortamın öğrencilere zengin bir matematik öğrenme bağlamı sunduğunu ortaya çıkarmıştır. Yine çalışmada uygulama sürecindeki teknik sorunlar başta olmak üzere bazı zorlukların yaşanabildiği ve bu zorlukların bir kısmının süreç ilerledikçe giderildiği belirlenmiştir. Çalışmanın sonucunda gelecekte bu yönde yapılacak araştırmalar için çözüm önerileri sunulmuştur |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | SCOPUS dergilerinde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi |
Dergi ISSN | 1309-4653 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Ulakbim, Scopus, Doaj, Erihplus, Ebsco, Proquest, Index Copernicus |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2017 |
Cilt No | 8 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 459 / 480 |
Doi Numarası | 10.16949/turkbilmat.301642 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/turkbilmat/issue/31136/301642 |