img
COĞRAFİ İŞARETLİ ÜRÜNLERE YÖNELİK TUTUMUN DESTİNASYON İMAJINA VE TEKRAR SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ   
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Nazan KORUCUK
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Filiz ASLAN ÇETİN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmada coğrafi işaretli ürünlere yönelik tutumun destinasyon imajı ve tekrar satın alma niyetine olan etkisi incelenmiştir. Bunun yanı sıra çalışmada destinasyon imajının tekrar satın alma niyetine etkisi de ele alınmıştır. Karma yöntemli bu araştırmanın nicel verileri ilişkisel tarama modeli kullanılarak elde edilirken, nitel verileri ise durum çalışması deseni kullanılarak elde edilmiştir. Nicel boyutta çalışma evreni 2022 yılında Kars’ı ziyaret eden 1272 kişiden oluşmaktadır. Çalışmanın nitel boyutunda 12 katılımcı ile görüşme yürütülmüştür. Araştırmanın nicel verileri “Coğrafi İşaretli Ürünlere Yönelik Tutum Ölçeği”, “Destinasyon İmajı Ölçeği” ve “Tekrar Satın Alma Niyeti Ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırmada kullanılan nitel veri toplama aracı ise yarı yapılandırılmış görüşme formudur. Çalışma sonucunda coğrafi işaretli ürünlere yönelik tutum, destinasyon imajı ve tekrar satın alma niyeti arasında pozitif yönlü anlamlı düşük-orta düzey ilişkiler tespit edilmiştir. Bunun yanında coğrafi işaretli ürünlere yönelik tutumun destinasyon imajı üzerinde ve tekrar satın alma niyeti üzerinde pozitif yönlü bir etkiye sahip olduğu; destinasyon imajının tekrar satın alma niyeti üzerinde pozitif yönlü bir etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışma sonuçları değerlendirilerek çeşitli öneriler sunulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Coğrafi İşaretli Ürün,Destinasyon İmajı,Tekrar Satın Alma Niyeti
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Erzurum Teknik Universitesi Sosyal Bilimler Enstitusu Dergisi
Dergi ISSN 2717-8706
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2024
Sayı 18
Sayfalar 34 / 58
Doi Numarası 10.29157/etusbed.1298011
Makale Linki http://dx.doi.org/10.29157/etusbed.1298011