Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Abdurrahman SEÇKİN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışma Gürcistan’daki sınırları belirlenen yüzyıllar ara sında eğitimin oluşum ve gelişimini inceler. Eğitim, bilinçli olarak insanın fiziksel, entelektüel ve ahlaki becerilerinin gelişimine yö nelik eylem sürecini inceler ve uygular. Eğitim aynı zamanda sonuç demektir. Eğitim almanın temel yolu, yetiştirme ile yakından ilgili olan eğitim kurumlarında okumaktır. Orta Çağ'ın başlarında üç tür eğitim ayırt edilir. Bunlar halk eğitimi, örgün eğitim ve din eğiti midir. Nüfusun büyük bir kısmı ise halk eğitimine sahipti. Gürcis tan’ın 11. yüzyıldan başlayarak 13. yüzyıla kadar olan eğitim anla yışı ve uygulamaları bağlamında saptanan bütün öncüller, kurum ları da içine alacak şekilde, eğitim-öğretim faaliyetlerinin kilise ve manastırların merkezinde gerçekleştiğini gösterir. 13. yüzyıla ka dar olan süreçte, yükseköğretimin ülke dışında ağırlıklı olarak Bi zans’ta yapıldığı, bu dönemden itibaren de aynı zamanda akademi lerin kurulduğu görülür. Ülke içerisinde ise temel eğitim, İvirion Manastırı, Gelati Akademisi ve İkalto Akademisinde gerçekleşir. Kadınların eğitimi ve akademi öğretmenlerinin yetiştirilmesi ile il gili genel yaklaşım ve düşünceler, yapılan incelemeler sonucunda ayrıca ortaya koyulmaktadır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Karen- Karadeniz Araştırmaları Enstitüsü Dergisi |
Dergi ISSN | 2458-7680 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2023 |
Cilt No | 9 |
Sayı | 17 |
Doi Numarası | 10.31765/karen.1056097 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/karen/issue/76567/1056097 |