img
ORTAÇAĞ GÜRCİSTAN’INDA EĞİTİM (XI-XII. YÜZYILLAR)    
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Abdurrahman SEÇKİN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışma Gürcistan’daki sınırları belirlenen yüzyıllar ara sında eğitimin oluşum ve gelişimini inceler. Eğitim, bilinçli olarak insanın fiziksel, entelektüel ve ahlaki becerilerinin gelişimine yö nelik eylem sürecini inceler ve uygular. Eğitim aynı zamanda sonuç demektir. Eğitim almanın temel yolu, yetiştirme ile yakından ilgili olan eğitim kurumlarında okumaktır. Orta Çağ'ın başlarında üç tür eğitim ayırt edilir. Bunlar halk eğitimi, örgün eğitim ve din eğiti midir. Nüfusun büyük bir kısmı ise halk eğitimine sahipti. Gürcis tan’ın 11. yüzyıldan başlayarak 13. yüzyıla kadar olan eğitim anla yışı ve uygulamaları bağlamında saptanan bütün öncüller, kurum ları da içine alacak şekilde, eğitim-öğretim faaliyetlerinin kilise ve manastırların merkezinde gerçekleştiğini gösterir. 13. yüzyıla ka dar olan süreçte, yükseköğretimin ülke dışında ağırlıklı olarak Bi zans’ta yapıldığı, bu dönemden itibaren de aynı zamanda akademi lerin kurulduğu görülür. Ülke içerisinde ise temel eğitim, İvirion Manastırı, Gelati Akademisi ve İkalto Akademisinde gerçekleşir. Kadınların eğitimi ve akademi öğretmenlerinin yetiştirilmesi ile il gili genel yaklaşım ve düşünceler, yapılan incelemeler sonucunda ayrıca ortaya koyulmaktadır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Karen- Karadeniz Araştırmaları Enstitüsü Dergisi
Dergi ISSN 2458-7680
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2023
Cilt No 9
Sayı 17
Doi Numarası 10.31765/karen.1056097
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/karen/issue/76567/1056097
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
ORTAÇAĞ GÜRCİSTAN’INDA EĞİTİM (XI-XII. YÜZYILLAR)

Paylaş